مصاحبه با رتبه ۱۳ مدیریت صنعتی  آزمون کارشناسی ارشد۹۵

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟
فاطمه منشی زاده
در کنکور امسال چه رتبه ای کسب کردید و درصد های که اوردین در درس های مختلف چقدر بوده است؟

رتبه ۱۳ مدیریت صنعتی، ۳۷ تکنولوژی و ۹۸ فناوری اطلاعات
اسلامی ۴۰، ریاضی و آمار ۶۵، تئوری مدیریت ۲۳٫۳۳، اقتصاد خرد و کلان ۴۶٫۶۷، تحقیق در عملیات ۷۷٫۷۸، مدیریت تولید ۳۱٫۱۱

کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهید کرد و به چه دلیل؟

دانشگاه تهران، چون اولین دانشگاه ایران است.

تقریبا از چه زمانی مطالعه برای آزمون را شروع کردید؟ و روزانه چند ساعت میخواندید؟

از اوایل مرداد شروع کردم و روزی ۳، ۴ ساعت درس می خوندم اما از آبان ماه که آزمون ها شروع شد، جدی تر می خوندم و با برنامه آزمون ها پیش می رفتم و از بهمن ماه که آزمون های جامع شروع شد ساعت مطالعه به روزی ۱۱ ساعت رسید.

در طول مطالعه ناامید هم می شدید؟ چه عاملی در درس خواندن شما با انرژی دوباره نقش داشت؟
حقیقتا ناامیدی برای من معنا نداره و از همان ابتدا هم به قصد رتبه دو رقمی درس می خوندم و تصور یک رتبه خوب نه تنها نمی گذاشت ناامید بشم بلکه باعث میشد پرانرژی تر ادامه بدم.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته تان کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
برای مدیریت اسلامی کتاب دکتر مقیمی و دکتر پورعزت رو خوندم.
برای ریاضی و آمار کلاس رفتم و در کنار کلاس کتاب مدرسان و ۲۰۰۰ تست رو خوندم. البته حجم این کتاب ها زیاده و باید هوشمندانه مطالعه بشه(به خصوص برای آمار) تا وقت زیادی صرف مطالعه مباحث کم اهمیت یا حتی بی اهمیت نشه چون کتاب های کنکوری تمام مباحث رو پوشش می دهند و ممکنه از مبحثی در کنکور سوال نیاد. حل تست های کنکورهای گذشته الگوی مناسبی به دست می دهد برای تعیین مباحث و اهمیت هر کدام.
برای تئوری کتاب مدرسان خوندم.
در مورد درس اقتصاد هم باید بگم که درس بسیار فراری است و مدام احساس میشه که فراموش شده اما این درس باید فراوان مرور شود به خصوص نمودارهای اقتصاد خرد و اقتصاد کلان که تمام فصل ها زنجیروار به هم مرتبط هستند و حتی بعضی فصل های اقتصاد کلان رو باید با تست یاد گرفت.
برای درس تحقیق در عملیات کلاس دکتر سپندار رو شرکت کردم که کلاس بسیار مفیدی بود و چون جزوه کلاس کامل بود به متن کتاب نیازی نداشتم و تست های کنکورهای گذشته رو از کتاب فدوی می خوندم. این درس برای گرایش صنعتی فوق العاده مهم و تأثیر گذار است و پیشنهاد میشه اگر داوطلبان در این درس ضعف دارند، کلاس بروند.
برای تولید کتاب متقی رو خوندم که البته کتاب کاملی نبود و در کنار آن کتاب مدرسان رو هم خوندم. البته بنا به توصیه استادم برای درس تولید یک کتاب کنکوری کافی است.
فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی بیشتر جذب واحد های تولیدی می شوند و در بخش های مختلف کارخانه ها مثل مدیریت تولید، کیفیت، تحقیق در عملیات و …. مشغول به کار می شوند.

 ممنونم از اینکه برای دوستانتان وقت گذاشتید. در نهایت چیزی هست که میخواستید بگویید و ما از شما نپرسیدم؟

ممنون از شما.
به دوستان توصیه می کنم که اصلا ناامید نشن و بدونن که با برنامه ریزی درست و پشتکار حتما به هدفشون می رسند، حتی بهتر از چیزی که تصور می کنند اما به شرطی که تا لحظه آخر روی هدفشون پافشاری کنند و اینکه خدا بهترین ها رو برای بنده هاش می خواد و هیچ تلاشی رو بی جواب نمیذاره.