نکاتی درباره تست زنی کنکور

کارنامه و درصد های رتبه 2 کنکور شهرسازی برنامه ریزی شهری سال 1393

سلام دوستان خوبم، امیدوارم همگی خوب باشید و پرانرژی به سمت ایستگاه دوم حرکت کنید. این هفته برای آمادگی هر چه بیشتر شما نکاتی را درباره تست زنی مورد بررسی قرار خواهیم داد:

به منظور آمادگی هر چه بیشر تست شبیه سازی شده بزنید. یعنی فرض کنید روز آزمون اصلی است، در یک مکان مناسب با رعایت زمان بندی آزمون اصلی و بدون مراجعه به پاسخ ها به سوالات تخصصی و عمومی پاسخ دهید. این کار چند مزیت دارد، اول اینکه با قرار گرفتن در فضایی همچون کنکور می توانید خود را برای روز آزمون آماده تر کنید. دوم به زمان مناسب برای پاسخ دادن به سوالات هر مبحث آگاه می شوید و می توانید با توجه به توانایی خود برای پاسخ دادن به سوالات در روز آزمون برنامه ریزی نمایید.

نکته مهم دیگر که سوال بسیاری از شما در این روزهاست و در ضمن در مدیریت زمان نیز به شما کمک خواهد کرد، چگونه برخورد کردن با تست هاست. پاسخ دادن تست ها را از مبحثی که در آن تسلط بیشتری دارید آغاز کنید. سپس یک دور سریع تست ها را بررسی نمایید و تست هایی که برای شما آسان است را پاسخ دهید. در این دور تست های دیگر را نیز ارزیابی نمایید. برخی از آنها را می توانید جواب دهید اما به نسبت تست های اول زمان بیشتری از شما می گیرد، کنار آنها علامت ضربدر بگذارید. برخی دیگر از آنها را بین گزینه ها شک دارید، دور این گونه سوالات خط بکشید. برخی از سوالات را نیز اصلا بلد نیستید کنار آنها علامت منفی بگذارید. حال بدون نگرانی ابتدا به سراغ سوالات ضربدر دار بروید و به آنها پاسخ دهید. سپس بدون نگرانی از اینکه ممکن است فرصت پاسخگویی به دیگر سوالات را بخاطر تلف کردن زمان برای سوالاتی که در آن ها شک دارید یا بلد نیستید، از دست بدهید به سراغ سوالاتی بروید که در بین گزینه های آن شک دارید. اکنون که نگرانی کمتری درباره اتمام وقت دیگر سوالات دارید می توانید با دقت بیشتر این سوالات را بخوانید و در مورد آنان تصمیم بگیرید. فراموش نکنید اگر در مورد جواب سوالی به نتیجه نرسیدید بهتر است به آن جواب ندهید.

نکات دیگری نیز هست که در مورد تست زنی نیست، اما توجه به آنها در روز آزمون به شما کمک می کند. اول اینکه از دیدن جمعیت نگران نشوید زیرا اکثر کسانی که در آزمون شرکت می کنند سیاهی لشکر هستند، درصد کمی از آنها واقعا برای آزمون آماده شده اند و رقیب شما به حساب می آیند. پس بجای نگرانی به تلاش خود ایمان داشته باشید و آب را متلاطم نکنید. دوم اینکه نه اگر سوالات آسان بود خوشحال شوید و نه اگر سخت بود ناراحت، بی جهت به خودتان استرس ندهید، سختی یا آسانی سوالات نقشی در قبولی شما ندارد زیرا این مساله برای همه است. سوم در زمان پاسخگویی سوالات خود را با افراد دیگری که در کنار شما هستند مقایسه نکنید، مثلا اگر سوالات سخت بود و فرد کناری شما به سرعت به سوالات پاسخ می داد، نگران نشوید، شاید او از همان دسته سیاه لشکر باشد که عمق سوالات را متوجه نشده است. پس توجه تان فقط به برگه خودتان باشد و فراموش نکنید که شما تمامی تلاش خود را کرده اید.

دوستان خوبم آرزوی من و دیگر دوستان موفقیت تک تک شماست و تا ایستگاه آخر شما را تنها نمی گذاریم. این را فراموش نکنید و با ما همراه باشید و تجارب و مشکلات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

شاد و پیروز باشید

مشاور همراه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *