انتخاب نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی، همکاری های دانشگاهی ایران و اتریش و گسترش همکاری های علمی ایران و ژاپن

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، با حکم محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، علیرضا مرادی، استاد روان شناسی بالینی و مدیر گروه روان شناسی دانشگاه خوارزمی به عنوان نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور منصوب شد.
پیش از این فریبرز درتاج عهده دار این مسئولیت بود که با کسب حد نصاب آرا در انتخابات اخیر سازمان نظام به عنوان یکی از شش روان شناس شورای مرکزی سازمان انتخاب شد.

*** تاکید بر همکاری های دانشگاهی ایران و اتریش
در دیدار حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی با رئیس آژانس بین المللی اتریش، بر گسترش همکاری های علمی و فناوری دو کشور در چارچوب سند نقشه راه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش تاکید شد و طرفین اظهار امیدواری کردند این همکاری ها وارد عرصه نوینی شود.
در این دیدار که سفیر اتریش در تهران نیز حضور داشت سالار آملی مواردی از قبیل همکاری های دانشگاهی و پژوهشی؛ از جمله تبادل استادان و اعضای هیات علمی، تبادل دانشجو برای دوره های فرصت مطالعاتی کوتاه مدت شش تا نه ماهه و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک در حوزه های مورد نظر ایران برای همکاری با مراکز علمی اتریش را عنوان کرد.
زوتی رئیس آژانس بین المللی اتریش هم ضمن تشکر از استقبال و میزبانی وزارت علوم ایران، آمادگی کشور خود را برای توسعه همکاری ها بر مبنای نقشه راه موجود میان دو کشور اعلام کرد.
در ادامه این نشست، کمیته کارشناسی مشترک با حضور زوتی و کلویبر وابسته فرهنگی سفارت اتریش در تهران، عطاء الله کوهیان، معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی و سایر اعضا برگزار شد تا موافقت نامه بورس مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آژانس بین المللی اتریش در زمینه همکاری های آموزشی و پژوهشی بررسی شود.
بازدید از دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناوری پردیس از جمله برنامه های سفر رئیس آژانس بین المللی اتریش در ایران است.

***گسترش همکاری های علمی و فناوری ایران و ژاپن
سالار آملی و هیروسایو کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه دانشگاهی و علمی فناوری دیدار و گفت وگو کردند.
در این دیدار مواردی از قبیل اعطای بورس های تحصیلی هر دو طرف، اعزام استاد به ژاپن برای کرسی های اسلام شناسی، زبان فارسی و مطالعات خاورمیانه همچنین آمادگی برای پذیرش استادان ژاپنی برای تدریس زبان ژاپنی در دانشگاه های ایران، تاکید شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *