جنتی: بنیاد ملی خلیج فارس تاسیس می شود

به گزارش عصر یکشنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، علی جنتی در دیدار جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی افزود: با تاسیس بنیاد خلیج فارس همچنین می توان به تغذیه اطلاعاتی در زمینه خلیج فاس و تاریخ آن پرداخت تا مورد استفاده بسیاری از علاقه مندان قرار گیرد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی نهاد مقدسی است که امروز به صورت یک نهاد و درخت تنومند درآمده است.
جنتی تاکید کرد: نقاط مشترکی برای همکاری های فرهنگی و فعالیت های مطالعاتی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی وجود دارد که باید آنها را تقویت کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این نهاد در بخش های مختلف هنری و فرهنگی موفقیت های بسیاری کسب کرده که امروزه شاهد آن هستیم.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک بازوی موثر می تواند در مجموعه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های سینمایی، کتاب، هنرهای نمایشی، تجسمی و … همکاری های لازم داشته باشد.
جنتی گفت: در مقولات و موضوعات فرهنگی کشور نیز می توان از افراد فرهیخته و آشنا به امور بهره جست و در زمینه بررسی های کتاب نیز از افراد دانشگاهی و آشنای به امور بهره برد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت های سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی در کشور نیاز به تقویت بیشتری دارد و باید افراد فعال در این زمینه را حمایت کرد تا بتوانند در این زمینه تقویت و به خلق آثار خوب بپردازند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری در حوزه مد و لباس، حوزه رسانه و … را از دیگر مقولاتی برشمرد که وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی می توانند همکاری های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه نظرسنجی به دریافت نظرات مردم در زمینه انتظارت فرهنگی بپردازد تا از این طریق نبض و خواسته های فرهنگی آنها به اطلاع مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی برسد.
وی تاکید کرد: با این نظرسنجی می توان به انتظارات مردم از امامان جمعه، ائمه جماعات، راه حل های مقابله با بدحجابی و … پی برد تا مسئولان فرهنگی کشور در این زمینه چاره اندیشی کنند.
جنتی با اشاره به همایش ملی خلیج فارس ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد است تا با تاسیس بنیاد ملی خلیج فارس با مرکزیت هرمزگان به جمع آوری اسناد، نقشه ها، کتاب های تخصصی در حوزه خلیج فارس، فیلم های با موضوع خلیج فارس و تمامی اسناد مکتوب و غیر و مکتوب و سمعی و بصری بپردازد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست شماری از اعضای حاضر ضمن برشمردن فعالیت این نهاد به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *