تاکید وزیر علوم بر توجه به علوم انسانی

محمد فرهادی روز چهارشنبه در مراسم گشایش دانشکده حقوق و علوم سیاسی و کلینیکهای حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ضرورت دارد برنامه کلان ساماندهی آموزش عالی در نقشه جامع علمی کشور تهیه و تغییراتی در آنها لحاظ شود.
وی ادامه داد: هرچند طرح کلی آمایش سرزمینی در کشور وجود ندارد اما طرح آمایش آموزش عالی ایران هم اکنون تصویب و ابلاغ شده است.
وزیر علوم همچنین گفت: باید رشته های تحصیلی جدید و نو از جمله فرارشته ای، چندرشته ای و بین رشته ای در دانشگاههای کشور راه اندازی و از ظرفیت آموزش عالی به نحو احسن بهره برداری شود.
وی افزود: امروز هم در داخل کشور و هم در تعاملات بین المللی به افراد حقوقی و سیاسی نیاز داریم.
فرهادی ادامه داد: به زودی باید رشته روابط بین الملل نیز در دانشگاه فردوسی مشهد دایر تا نقص این مرکز آموزش عالی به عنوان یک دانشگاه برتر در این زمینه جبران شود.
وی گفت: ایده راه اندازی کلینیکهای حقوقی هم بسیار جالب است و برای من تازگی دارد،هرچند که مطلع شدم در کشور آلمان حتی کلینیکهای فلسفه برای آدم های سرگردان و حیران راه اندازی شده که هدفش هویت بخشی به افراد است.
دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از 6 دهه قدمت هم اکنون 25 هزار دانشجو دارد که حدود 2 هزار و 500 نفر آنها در مقطع دکترا و حدود 6 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.
820 نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت می کنند که 650 نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی و یا دارای رتبه استادی و پروفسوری هستند.
واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون 500 دانشجوی دکترا و 800 دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کرده است.
دانشگاه فردوسی مشهد که در سال ١٣٢٨ پایه گذاری شد، با تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی هم اکنون ١٣ دانشکده دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *