سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افرادی که با دادن وعده هایی و اخذ مبالغ زیاد قول پذیرش در دانشگاه ها و دانشگاه آزاد اسلامی را می دهند به هیچ وجه مورد تایید نیستند و کلاهبردارانی هستند که از استرس و علاقه داوطلبان سواستفاده می کنند. تقاضا داریم که در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را به مراکز واحد های دانشگاه گزارش کنند.

مجتبی علوی فاضل دراین باره به ایسکانیوز گفت: پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق کنکور به عنوان یک موضوع مهم و سرنوشت ساز در کشور تلقی می شود و همین اهمیت کنکور هم باعث شده تا نظر خانواده ها و داوطلبان به این موضوع جلب شود. بنابراین طبیعی است اضطراب نگرانی که داوطلبان برای گذشتن از این سد دارند، عده ای هم به فکر سواستفاده از این تقاضای اجتماعی باشند و سعی کنند از این فضا سواستفاده کنند.

او در ادامه گفت: در سال های گذشته با تلاش خوبی که در دانشگاه آزاد صورت گرفته، حدود ۹۷ درصد رشته محل ها بدون آزمون شده و این موضوع سهم قابل توجهی در کاهش اضطراب و التهاب داوطلبان و خانواده و همچنین کاهش سطح التهاب اجتماعی در موضوع ورود به دانشگاه را به دنبال داشته است. نکته مهم تر این است که همراه با انتخاب بدون آزمون، تقریبا این امکان فراهم شده است که هر داوطلب در شهر محل سکونت خود تحصیل کند و به نوعی بومی گزینی توسط دانشگاه آزاد صورت گرفته است. بنابراین دانشگاه آزاد دو اتفاق بزرگ را رقم زده ، که یکی برداشتن سد کنکور و یکی هم آموزش عالی در تمام کشور گسترش پیدا کرده و آرزوی دیرینه عدالت آموزش تحقق پیدا کرده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اضافه کرد: اما در این دو یا سه درصد که رقابت وجود دارد طبیعتا حساسیت هایی هم وجود دارد. این چند درصد بیشتر شامل رشته های حوزه علوم پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است که حتی در کاردانی هم رقابت بالایی دارند. طبیعی است برای اینکه انتخاب بهترین ها در این رشته ها صورت گیرد، هنوز پذیرش از طریق داوطلب در آزمون سراسری انجام میشود. این در حالی است که ظرفیت این رشته ها محدود است و طبیعی است که این موضوع باعث تشدید رقابت می شود. بنابراین خانواده ها باید مراقب باشند خیلی فشار روانی به فرزندان خود نیاورند و از طرفی داوطلبان هم باید به نمره خود در کنکور متکی باشند. آن چه که باید در انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ملاک قرار گیرد این است که داوطلب ابتدا به نمره ای که کسب کرده توجه کند، سپس به شهر و رشته مورد علاقه خود توجه کند. اینکه فردی با نمره پایین تر با وعده، وعید و یا راهنمایی برخی از موسسات فکر میکند می تواند پذیرفته شود، فکر صحیحی نیست. داوطلب هرچه نمره بهتری کسب کند شانس قبولی بالاتری دارد. اکیدا توصیه می کنیم به موسسات، مراکزی که قول پذیرفته شدن می دهند مراجعه نکنند و وجهی به این موسسات پرداخت نکنند. زیرا هر فردی با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و تکیه بر نمره و علاقه خود به رشته محل می تواند بهترین انتخاب را انجام دهد.

او در ادامه گفت: افرادی که در این بین ممکن است با دادن وعده هایی و اخذ مبالغ زیاد قول پذیرش در دانشگاه ها و دانشگاه آزاد را بدهند که به هیچ وجه مورد تایید نیستند و کلاهبردارانی هستند که از استرس و علاقه داوطلبان سواستفاده می کنند. خواهش می کنیم که در صورت برخورد با چنین افراد در اسرع وقت مراتب را از طریق تلفن گویای ۴۷۴۳ سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، مراجعه حضوری به مراکز حراست های واحد های دانشگاه،مراجعه به حراست مرکزی دانشگاه و مراجعه به سامانه های iau.ac.ir و snjesh.iau.ac.ir می توانند این موارد را گزارش کنند.

او در پایان گفت: سنجش و پذیرش دانشگاه هم به صورت حضوری و یا تلفنی و از طریق شماره ۴۷۴۳ و سامانهazmoon.org وazmoon.com با مشاوران دانشگاه ارتباط برقرار کنند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.