دکتر حجت اله مقیمی گفت: تا کنون چند جلسه درباره بررسی رشته‌های غیر پزشکی که خواستار شماره نظام پزشکی‌اند برگزار شده است که بر اساس نظر شورای عالی نظام پزشکی تنها رشته‌های دارای صلاحیت حرفه‌ای می‌توانند شماره نظام پزشکی دریافت کنند.

دکتر حجت اله مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی رشته هایی که خواستار شماره نظام پزشکی هستند به علت شناسایی جزئیات تخصصی رشته ها کاری زمان بر و نیازمند برگزاری چندین جلسه است.

وی گفت: کارگروهی برای بررسی وضع رشته ها تعیین شده و به کار خود ادامه می دهد و از آنجا که هدف از این بررسی ها صیانت از حقوق بیمار و حفظ جایگاه پزشکان است سعی داریم بررسی ها جامع و علمی باشد.

مقیمی افزود: آنچه اهمیت دارد توجه به دانش بالینی و سر و کار داشتن با بیمار است زیرا به صرف گذراندن مقطع کارشناسی یا دکتری نمی توان فردی را پزشک دانست.

وی گفت: تا کنون یک جلسه در این زمینه تشکیل شده است و به نظر می رسد ۳ جلسه دیگر برای دست یابی به نتیجه برگزار شود.

قائم مقام معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: نتیجه این جلسات به وزارت بهداشت ارائه و به دانشجویان نیز اطلاع رسانی خواهد شد و چنانچه نیاز باشد دوره های کارآموزی در بیمارستان برای افراد واجد صلاحیت در نظر گرفته خواهد شد.

یادآور می شود، در چند هفته گذشته شماری از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه‌های وزارت علوم در اعتراض به ندادن شماره نظام پزشکی به برخی رشته هایPhD در مقابل وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تجمع کرده بودند.