رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از انتشار کارنامه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: داوطلبان از فردا (یکشنبه) ۱۷ مرداد می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، با اعلام این مطلب افزود: رتبه داوطلبان آزمون دستیاری در پنج زیرگروه منتشر می‌شود وداوطلبان با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نمره‌های خود را در هر زیرگروه مشاهده کنند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ۱۵ درصدی نمره پیش‌کارورزی و معدل دوره پزشکی در نتایج آزمون دستیاری تصریح کرد: داوطلبانی که نمره پیش‌کارورزی و معدل دوره پزشکی آنها در نتایج دستیاری تاثیر مثبت داشته باشد و یا اینکه این نمره‌ها تاثیر نداشته باشد در زیرگروه‌ها قید شده است. داوطلبان قبل از انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنند.

دکتر پورکاظمی تاکید کرد: در آزمون دستیاری پزشکی امسال ۶۷۹۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۳۹۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۷ رشته در دوره دستیاری وجود دارد که داوطلبان فقط می‌توانند ۱۰ رشته که حدوداً ۱۰۰ رشته محل است را انتخاب کنند.