ملاک اصلی برخورد با تشکل های دانشگاه آزاد قانون است

به گزارش خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، آیت الله حسن نمازی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی خبرنگاران و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: هر چه دنیای امروز به پیشرفت می رسد، اهمیت خبرنگار بیشتر می شود چون خبرنگاران واقعیت ها را منعکس می کنند.
وی با اشاره به اداره تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد افزود: در دانشگاه آزاد اداره کل تشکل ها یک اداره کل مستقل و مستقیما زیر نظر رئیس دانشگاه است و از استقلال و امکانات خاصی برخوردار است.
نمازی گفت: ملاک اصلی برای برخورد با تشکل های دانشگاه آزاد قانون است و در این عرصه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشنامه هایی هم وجود دارد که کمک خواهد کرد، البته یک نوع بازنگری در بخشنامه ها خواهیم داشت اما در کل ملاک اصلی قانون است.
وی با اشاره به خط قرمز اداره تشکل ها گفت: فعالیت هر تشکلی که از لحاظ نظام، قانونی باشد از لحاظ ما نیز قانونی است. حفظ یکپارچگی ایران اسلامی خط قرمز ما است که ضامن این مساله هم فرمایشات مقام معظم رهبری است.
نمازی ادامه داد: این اداره غیر از فعالیت تشکل های دانشجویی برنامه های هیات های مذهبی و تشکل ها دانشجویی و اساتید را زیر نظر دارد.
وی افزود: نشریات دانشجویی نیز زیر نظر اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی است که فعالیت ما را مضاعف می کند.
نمازی گفت: تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد در سراسر کشور براساس برنامه هایی که ارائه می کنند، یارانه می گیرند. این مساله از گذشته وجود داشته ولی ساز و کارهای جدیدی را برای آن درنظر گرفته ایم.
وی افزود: در اداره کل تشکل های دانشگاه آزاد، کار سیاسی نمی شود و تنها کار، حمایت از تشکل های دانشجویی و توانمندسازی آنان است.
مدیر اداره کل تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد ادامه داد: ملاک ما برای واقعی بودن یا غیرواقعی بودن تشکل های دانشگاهی در دانشگاه آزاد فعالیت آنهاست و چون نمی خواهیم اموال دانشگاه هدر برود، از تشکل های دانشجویی حمایت خواهیم کرد تا بتوانند به صورت تخصصی فعالیت کنند و توانمند شوند و می خواهیم هر دانشجو به فکری برسد و تشریفاتی بودن تشکل ها وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: این نشست از روز دوشنبه 25 مرداد ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار می شود و دبیران تشکل های دانشگاه آزاد که توسط ریاست هر واحد معرفی شده اند در این نشست حضور خواهند داشت.
نمازی اظهار داشت: در اداره تشکل های دانشگاه آزاد نباید سلیقه سیاسی داشته باشیم و اگر براساس سلیقه سیاسی عمل کنیم و آن را به تشکل ها تحمیل کنیم، تشکل ها را به کما می بریم. باید بگذاریم تشکل های دانشجویی واقعی شکل بگیرند، حرکت کنند و به حرکت خود ادامه دهند.
وی افزود: تشکل های دانشجویی باید به قانون احترام بگذارند و اگر نیاز به تذکری باشد بهتر است این تذکر از درون دانشگاه باشد، دانشجویان این شرایط را بیشتر می پذیرند تا اینکه بخواهند از بیرون دانشگاه به آنها تذکر داده شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *