سیزدهمین المپیاد دانشجویان کشور در تراز بین المللی برگزار شد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا دکتر «مجتبی صدیقی» شامگاه سه شنبه در آیین پایانی این رویداد دانشجویی در مشهد، با تمجید از نظم خوب و مثال زدنی این مسابقات، گفت: بخش فناوری اطلاعات این رقابت ها کاملا شبیه مسابقات بین المللی بود و اطلاع رسانی آن بسیار خوب، به موقع و سریع انجام شد.
او افزود: در حالی که 120 دانشگاه در 10 رشته ورزشی در مسابقات پسران و 101 دانشگاه در هشت رشته ورزشی در مسابقات دختران سیزدهمین المپیاد دانشجویان کشور شرکت کردند همه مسابقات با اتکای به امکانات خود دانشگاه فردوسی مشهد در درون این دانشگاه برگزار شد.
وی گفت: نظرسنجی های صورت گرفته در مدت برگزاری مسابقات المپیاد سیزدهم حاکی از رضایت افزون بر 90 درصدی شرکت کنندگان در این مسابقات دارد که این در ادوار گذشته بی سابقه است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: برای برگزاری چهاردهمین المپیاد دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور تصمیم بر این است که با وجود دانشگاههای داوطلب این المپیاد برای برگزاری همزمان 2 بخش دختران و پسران، این رقابت ها در سال 1397 در دو دانشگاه مجزا برگزار شود.
صدیقی گفت: امید است خروجی المپیادهای دانشجویی، بدنه تیم های دانشجویی کشور در مسابقات جهانی (یونیورسیال) را بسازد تا رتبه نهم جهانی تیم دانشجویان ایران یا تکرار شود و یا بهبود یابد.
او افزود: امید است در برنامه ششم توسعه سرانه فضای ورزشی دانشجویان کشور از یک متر مربع به 1.5متر مربع افزایش یابد و 100 خوابگاه به زودی به اتاقهای مجهز تندرستی تجهیز شده و رتبه بندی ورزشی دانشگاهها نیز ادامه یابد.
آیین اهدای پرچم چهاردهمین دوره المپیاد در بخش دختران به رئیس دانشگاه اصفهان و در بخش پسران به رئیس دانشگاه شیراز، اهدای لوح قدردانی به برگزار کنندگان مسابقات، برگزاری موسیقی سنتی و اهدای جام به دانشگاههایی که در رتبه بندی ورزشی این مسابقات اول تا سوم شدند از بخشهای دیگر این آیین بود.
در پایان سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در مشهد دانشگاه فردوسی مشهد با مجموع 206 امتیاز رتبه اول، دانشگاه تهران با 197 امتیاز رتبه دوم و دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با 134 امتیاز رتبه سوم را از آن خود کردند.
سیزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با شرکت 6 هزار دانشجوی دختر و پسر از 150 دانشگاه و موسسه آموزش عالی برپا شد.
این المپیاد در 2 نوبت جداگانه ابتدا از 28 تیر تا چهارم مرداد 1395 برای حدود 2 هزار و 500 دانشجوی دختر در هشت رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو، شنا و دو و میدانی برگزار شد.
در بخش دوم المپیاد نیز که از 12 تا 19 مرداد برگزار شد حدود سه هزار و 500 دانشجوی پسر در همان هشت رشته به علاوه رشته های کشتی فرنگی و آزاد به رقابت پرداختند.
دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد در کنار این مسابقات ورزشی در دهها رویداد فرهنگی و هنری نیز مشارکت کردند.
در پایان هشت روز رقابت دانشجویان دختر در هشت رشته ورزشی نیز در مجموع دانشگاه تهران با 199 امتیاز مقام نخست، دانشگاه فردوسی مشهد با 169 امتیاز دوم و دانشگاه الزهرا(س) با کسب 85 امتیاز رتبه سوم را کسب کردند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *