دانشگاه معارف اسلامی، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به منظور تربیت مدرس برای گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵، از طریق آزمون اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه در رشته مدرسی معارف اسلامی دانشجو می پذیرد.
بر این اساس علاقه مندان به این رشته در گرایش های قرآن و متون اسلامی، مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی، تا ابتدای شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.maaref.ac.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
در اطلاعیه این طرح، حداکثر سن مجاز متقاضیان، چهل سال عنوان شده است.
ضمناً متقاضیان برای شرکت در این طرح می بایست یکی از مدارک تحصیلی دانشنامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی، سطح سه حوزه علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و یا گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذی صلاح را تا تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال جاری ارائه دهند.
یادآور می شود دانش آموختگان حوزه های علمیه که دارای گواهی اتمام کفایتین همراه با مدرک کارشناسی ارشد باشند نیز می توانند در این طرح ثبت نام کنند.
گفتنی است آزمون کتبی رشته تربیت مدرسی معارف اسلامی در تاریخ سی ام مهرماه سال جاری برگزار می شود و زمان مصاحبه شفاهی متعاقباً اعلام خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاوه بر نشانی اینترنتی یاد شده می توان با تلفن های ۰۲۵۳۲۹۰۲۶۱۲ و ۰۲۵۳۲۱۱۰۳۲۴ تماس حاصل کرد