دانشگاه پیام نور 60پروژه عمرانی افتتاح می کند

علی اصغر رستمی ابوسعیدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این پروژه ها مرکز آموزش زبان فارسی ویژه متقاضیان خارجی، مرکز آموزش زبان های خارجی، سامانه صدور گواهی نامه الکترونیک، تلویزیون تعاملی IPTV و محتواهای جدید تولید شده دانشگاه نیز رونمایی می شوند.
رییس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: 57 پروژه عمرانی نیز در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور 700 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی دارد و با توجه به ماموریت این دانشگاه در بومی پذیری، 65 درصد دانشجویان این دانشگاه را بانوان و 35 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه پیام نور توجه ویژه به حوزه بین الملل است،گفت: دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای 64 دفتر نمایندگی در داخل کشور و دو مرکز دانشگاهی در شهرهای دبی و کابل بوده و در قیاس با سایر دانشگاه های کشور دارای بیشترین تعداد دانشجو در خارج از کشور است.
وی ادامه داد: توجه ویژه به روش های آموزشی نو همچون تلویزیون اینترنتی (IPTV) با رویکرد کلاس و استاد، کتاب همراه (Mobile Book)، آموزش الکترونیکی، آموزش های غیر رسمی، پژوهش های کاربردی، بهره مندی و تجهیز و درآمدزایی آزمایشگاه ها، مراکز رشد و نوآوری، پژوهشکده ها، آماده ساختن فارغ التحصیلان این دانشگاه برای ورود به بازار کار غیر دولتی در قالب طرح و برنامه های کارآفرینی از دیگر برنامه های این دانشگاه است.

** پیام نور یکی از متولیان آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان است
رستمی ابوسعیدی یادآور شد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از متولیان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و متقاضیان خارجی فعال بوده و قصد دارد در برنامه ای هدفمند ضمن گسترش آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و الکترونیکی، مرکز آموزش زبان فارسی را خارج از کشور به منظور گسترش زبان فارسی و انتقال فرهنگ کشور در خارج از مرزها تاسیس کند.
وی خاطرنشان کرد: پیام نور نخستین دانشگاه در داخل کشور است که پیشنهاد راه اندازی رشته صلح جهانی در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه کرده است.
رستمی ابوسعیدی تصریح کرد: آموزش صلح جهانی یکی از اهداف مهم یونسکو است و دانشگاه پیام نور در نظر دارد رشته صلح جهانی را به صورت الکترونیکی و نیمه حضوری دایر کند.
وی اظهار داشت: در سال «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل » پیام نور با پیگیری سه هدف ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و کارآفرینی، شورای راهبردی و کارگروه های اقتصاد مقاومتی را در دانشگاه فعال کرده است.
رییس دانشگاه پیام نور گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت با استفاده از فناوری های روز دنیا و کلاس همراه، استاد همراه و کتاب همراه میسر می شود.
وی افزود: دانشگاه پیام نور با جدیت و تمام قوا در راستای ارتقا و افزایش ظرفیت های سامانه یادگیری الکترونیکی و همچنین غنی سازی و تولید محتواهای الکترونیکی مورد نیاز است و هم اکنون نیز در حال تولید محتوای الکترونیکی نزدیک به یک هزار و 500 عنوان درسی هستیم.
رستمی ابوسعیدی ادامه داد: علاوه بر آن دانشگاه از تمام ظرفیت های خود برای تولید محتوای چند زبانه به زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی و غیره استفاده کرده و به زودی این محتواها برای متقاضیان خارج از کشور عرضه خواهد شد.
وی گفت: همچنین محول شدن امور هیات ممیزه دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی به دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه معین از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

** 3 تن از استادان پیام نور در بین 100 دانشمند برجسته جهان هستند
رستمی ابوسعیدی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه پیام نور با سازمان های مختلف کشور افزود: در این زمینه می توان به تفاهم نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مرکز آموزش مدیریت دولتی و صندوق حمایت از پژوهشگران ، سازمان حج و زیارت ، بنیاد دانش نامه نگاری ، فدراسیون ورزش های همگانی ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت علمی رئیس جمهوری ، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مرکز آموزش سازمان مدیرت و برنامه ریزی، بانک های تجارت و ملت اشاره کرد.
رستمی ابوسعیدی با اشاره به اختصاص 20 درصد از بودجه دانشگاه به امر پژوهش طی سال جاری از تولید و تالیف بیش از 2200 عنوان کتاب خودآموز، وجود بیش از 265 مخترع دانشجو در دانشگاه پیام نور، وجود بیش از 800 دانشجوی فعال ثبت شده در ستاد نانوی کشوری و بیش از 75 انجمن فناوری نانو خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور بر اساس اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام جزو دانشگاه های یک درصد برتر جهان است.
رستمی ابوسعیدی یادآور شد: کسب رتبه نخست کیفیت آموزش، رتبه دهم پژوهش در بین دانشگاه های وزارت علوم و رتبه 13 در بین دانشگاه های ایران نشان دهنده پتانسیل بالا و کیفی این دانشگاه است.
رییس دانشگاه پیام نور در ادامه اظهار داشت: همچنین کسب رتبه دوم آسیا و ششم جهان در زمینه آموزش باز و مجازی طی سال جاری از دیگر دستاوردهای این مرکز علمی به شمار می رود.
وی گفت: 92 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی، حدود 6 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 3 دهم درصد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند که بر اساس استانداردها و شاخص های نقشه علمی کشور، تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد باید به 30 درصد و در مقطع دکترا باید به 5.3 درصد برسد.
وی با بیان اینکه بر اساس رنکینگ جهانی، دانشگاه پیام نور جزو 10 دانشگاه برتر کشور است افزود: این دانشگاه در بین دانشگاه های کل کشور دارای رتبه 13 است و نام سه تن از اساتید دانشگاه پیام نور در بین 100 دانشمند برجسته جهان اعلام شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *