عارف: نباید از ظرفیت های عظیم دانشجویی غافل بود

به گزارش عصر شنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از امیدنامه، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان نشریات دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت های دانشجویی به ویژه در نشریات دانشجویی، بر ضرورت خودسازی و ارتقاء فرهنگ دانشجویان در کنار فراگیری علم تاکید کرد.
وی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها الگوی رفتاری جامعه هستند و باید در ارتقاء سطح فرهنگ دانشگاه و جامعه از طریق فعالیت های دانشجویی تلاش کرد.
عارف تاکید کرد: مسئولان دانشگاه باید به این باور برسند که راه ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه برخوردهای خشن و کمیته انظباطی نیست و نباید از ظرفیت های عظیم دانشجویی غافل بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رسالت علمی دانشجویان نباید فراموش شود، به روند طی شده از خرداد 92 تا انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: فضای امنیتی که در گذشته در کشور و دانشگاه ها وجود داشت نمی توانست ادامه داشته باشد چون چنین فضایی در شان نظام اسلامی نبود و با آرمانهای امام (ره) و انقلاب اسلامی فاصله داشت. به همین دلیل جوانان بخصوص دانشجویان در خرداد 92 به این نتیجه رسیدند که باید فضای کشور تغییر کند و در این مسیر نخبگان هم همراه جوانان شدند و پروژه تغییر با موفیقت در گام اول به سرانجام رسید.
وی با تاکید بر اینکه برنامه اصلاح طلبان اصلاح مسیر و بازگشت نکردن به گذشته بود، یادآور شد: به دلیل سوء مدیریت های صورت گرفته از بسیاری از شاخص های پیشرفت و توسعه عقب ماندیم و رسیدن به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز با کندی صورت می گیرد.
رئیس فراکسیون امید، با اشاره به انتخابات مجلس دهم و با بیان اینکه برای ادامه مسیر آغاز شده، تصمیم به ائتلاف با جریان اعتدال گرفتیم، گفت: در انتخابات 92 ائتلافی صورت نگرفت و بر اساس خرد جمعی و مقتضیات زمان تصمیمی عقلانی گرفته شد ولی در انتخابات مجلس دهم به این نتیجه رسیدیم که با اعتدالیون و حامیان دولت ائتلاف کنیم و برای این ائتلاف هم هزینه هایی داده شد و حتی برخی از کاندیداهای حزبی جریان اصلاح طلب هم به دلیل ائتلاف صورت گرفته نتوانستند در داخل لیست امید قرار گیرند.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به فعالیت این شورا گفت: تشکیل شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان دستاورد ارزشمند جریان اصلاح طلب بود و به موفقیت های خوبی هم دست پیدا کرد و برای ادامه انسجام و وحدت اصلاح طلبان، تداوم فعالیت شورای عالی با آسیب شناسی عملکرد آن و انجام اصلاحات لازم در ساز و کار شورا در دستور کار قرار دارد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قانون فعلی انتخابات، این قانون را دارای اشکالات فراوان دانست و گفت: لایحه قانون جامع انتخابات باید بر اساس سیاست های کلی انتخابات که اخیرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است پس از ابلاغ توسط مقام معظم رهبری تدوین و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود و مجلس هم باید با اولویت این لایحه را بررسی کند و امیدوارم در انتخابات آینده قانون جدید مورد استناد قرار گیرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *