رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در ایام انتخاب رشته کنکور، موسسات غیر مجاز اقدام به فعالیت می کنند،در برخی موارد تا ۱٫۵ میلیون تومان از خانواده ها هزینه دریافت کرده اند و هدف‌شان صرفا قبولی داوطلب است.
ابوالفضل رحمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری میزان، در خصوص فعالیت پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش برای کمک به داوطلبان کنکور اظهار کرد: ۲۰۰ مشاور با تجربه در سطح پایگاه های انتخاب رشته شهر تهران به داوطلبان کنکور مشاوره ارائه می دهند.

وی افزود: این مشاوران به مدت دو روز در قالب کارگاه آموزشی از سوی کارشناسان سازمان سنجش آموزش دیده اند و هم اکنون در سطح شهر تهران پایگاه انتخاب رشته شهر، آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته موفق کنکور باید به مولفه های مختلفی توجه داشته باشند که مهمترین آنها بحث علاقه به رشته است چرا که در صورت علاقه مندی به یک رشته احتمال ترک تحصیل و افت تحصیل در ایام دانشجویی بسیار اندک است.

رحمانی ادامه داد: داوطلبان باید از رشته های تحصیلی و دانشگاه ها آگاهی و شناخت کافی داشته باشند و در پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش این اطلاعات در قالب گروه های ۵ الی ۲۰ نفره به آنها ارائه می شود.

وی تاکید کرد: بحث توانایی علمی داوطلبان برای تحصیل در یک رشته، بازار کار در آینده و توان اقتصادی خانواده برای تامین هزینه های تحصیل در یک رشته از سایر مولفه هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: در فرآیند مشاوره برای کنکور هیچگاه مشاور نباید تصمیم نهایی را بگیرد بلکه تصمیم گیرنده اصلی فرد داوطلب است بنابراین فرم انتخاب رشته باید در نهایت توسط داوطلب تکمیل شود.

رحمانی با هشدار به خانواده ها نسبت به فعالیت های موسسات غیر مجاز در بحث انتخاب رشته کنکور مطرح کرد: در برخی موارد موسسات خصوصی که اطلاعات در زمینه انتخاب رشته ندارند وارد میدان می شوند و حتی به ما گزارش شده تا ۱٫۵ میلیون تومان از خانواده ها دریافت کرده اند در صورتی که اطلاعات کافی را برای انتخاب رشته به داوطلب ارائه نمی کنند.

وی ادامه داد: موسسات غیر معتبر صرفا به دنبال قبولی داوطلب با هر شرایطی و در هر رشته و دانشگاهی هستند.