رییس سازمان امور دانشجویان: تقویت همکاری علمی بادیگر کشورها وظیفه رایزنان علمی ایران است

به گزارش روز یکشنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، مجتبی صدیقی در نشست مشترک رایزنان علمی ایران در خارج از کشور تاکید کرد: رایزنان علمی ایران می توانند در همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی، معّرف توانایی های ایران باشند و زمینه های کمک کشورمان به این کشورها را در راه اندازی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد فراهم کنند.
در این نشست وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز گفت: در سالهای اخیر مناسبات بین المللی دانشگاهها تقویت شده است و دانشگاه های کشور در تحقیقات مهم بین المللی مانند سزامی،سرن و مرکز بین المللی فیزیک نظری حضور فعالی دارند.
وی افزود: رایزنان علمی ایران در خارج از کشور در تقویت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها مخصوصا همکاری های پژوهشی و فناورانه نقش مهمی برعهده دارند.
دبیرکل شورای عالی عتف تاکید کرد: ایران در فناوری پیشرفت های مهمی داشته است و رایزنان علمی می توانند این دستاوردها بویژه در حوزه محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان را در کشورهای دیگر معرفی کنند و زمینه تبادل فناوری را فراهم کنند.

** تجلیل از معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با شب میلاد آن امام (ع) در مشهد مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خادمان نمونه فرهنگ رضوی داخل و خارج از کشور معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از علمای حوزه علمیه و مهمانانی از 30 کشور جهان، 23 مرداد در مشهد مقدس برگزار شد.
در این مراسم از خادمان برگزیده فرهنگ رضوی تجلیل شد و دکتر سیدضیا هاشمی، پژوهشگر، جامعه شناس و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل نهادسازی در دانشگاه ها با اجرای طرح نهضت رضوی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *