افزایش ظرفیت پذیرش رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از افزایش ظرفیت پذیرش رتبه های برتر کنکور در این دانشگاه خبر داد و گفت: هرساله ۶۰ تا ۷۰ نفر از رتبه های تک و دو رقمی کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، امیدوارم امسال نیز با ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه و افزایش ظرفیت پذیرش تعداد بیشتری از این افراد وارد دانشگاه شوند.

دکتر علی جعفریان در گفت وگو با کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی‌های بین المللی را خوب و رضایت بخش توصیف کرد وافزود: خوشبختانه این دانشگاه علی رغم همه مشکلاتی که دارد در آخرین رتبه بندی تایمز توانست رتبه خود را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ حفظ کند. در واقع این دانشگاه تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که در این رتبه بندی قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: از حدود ۱۰ هزار دانشگاه علوم پزشکی دنیا ۸۰۰ دانشگاه اول در رتبه بندی تایمز قرار می‌گیرند که در آخرین رتبه بندی ۸ دانشگاه از ایران انتخاب شد و دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه حوزه پزشکی بود که در این رتبه بندی قرار گرفت.

دکتر جعفریان همچنین یادآور شد: همچنین سال گذشته زیر گروه ها نیز در رتبه بندی تایم قرار گرفتند که دانشگاه علوم پزشکی تهران از بین ۸۰۰ دانشگاه صاحب رتبه در این رتبه بندی توانست رتبه ۷۵ را کسب کند اما امسال تنها امتیازات در این رتبه بندی ذکر شد که در حوزه آموزش نیز بیشترین امتیاز را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص موفقیت های تحصیلی دانشجویان دوره‌های مختلف نیز گفت: خوشبختانه در این زمینه نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه قبلی خود را حفظ کرده و امیدواریم همانند سال‌های گذشته که ۶۰ تا ۷۰ نفر از ۱۰۰ نفر برتر کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند، امسال نیز دانش آموزان رتبه های برتر کنکور سراسری این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنند.