فعالیت های اقتصاد دانش بنیان باید گسترش یابد

به گزارش گروه فرهنگی  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حمید میرزاده با اشاره به چالش های پیش روی دانشگاه آزاد، بر ضرورت گسترش فعالیت های اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و افزود: کاهش جمعیت کشور و افزایش مراکز آموزشی باعث شده تا دانشگاه با صندلی های خالی مواجه شود. پیش بینی می شود تا سال 99 از میزان متقاضیان تحصیلات تکمیلی نیز کاسته شود به همین سبب واحدها باید بر روی فعالیت های دانش بنیان، آموزش های کاربردی نیروی انسانی و … تمرکز کنند.
وی ادامه داد: اکنون بیش از 54 درصد از فارغ التحصیلان کشور متعلق به دانشگاه آزاد هستند، این دانشگاه که با ابتکار آیت الله هاشمی و حمایت خانواده های ایرانی شکل گرفت، توانست به یک سرمایه ملی تبدیل شود، بنابراین وظیفه حفظ آن برعهده ما است.
وی گفت: بسیاری از واحدها دارای ظرفیت هایی چون ساختمان های مازاد بوده می توانند از این پتانسیل برای اجرای طرح های گردشگری استفاده کنند.
میرزاده با اشاره به ابلاغ بخشنامه ای در این خصوص گفت: واحدها با توجه به امکانات و پتانسیل های خود می توانند نسبت به راه اندازی تورهای گردشگری برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

** با اعمال سیاست های جدید تراز مالی دانشگاه آزاد اسلامی مثبت شد
وی افزود: از 29 هزار رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی حدود 11 هزار رشته محل آن فاقد متقاضی است این در حالیست که این تعداد رشته محل همچنان برای دانشگاه ایجاد هزینه می کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای برون رفت مشکل زیان دهی برخی واحدها گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه فعالیت های دانش بنیان و بالا بردن اثر بخشی دانشگاه از مواردی است که واحدها به آن توجه بیشتری داشته باشند.
وی با ارائه آماری در خصوص واحدهای زیان ده گفت: مشکل زیان دهی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های 87 تا 91 خود را نشان داد که حدود 235 واحد دانشگاه زیان ده شدند اما خوشبختانه با اعمال سیاست های جدید طی سه سال اخیر تراز مالی دانشگاه آزاد اسلامی مثبت شد و تعداد واحدهای زیان ده به کمتر از 100 واحد رسید.

**تا پایان سال 95 طرح های نیمه تمام عمرانی در دانشگاه آزاد پایان می یابد
وی با اشاره به اتمام طرح های عمرانی طی سه سال اخیر گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 95 تمامی طرح های نیمه تمام عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی به اتمام خواهد رسید که این امر با توجه به شرایط اقتصادی کشور کار دشواری است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، میرزاده خاطر نشان کرد: واحدها باید تمهیداتی را اندیشیده تا میزان شهریه دانشجویان کاهش یابد و متقاضیان ورود به دانشگاه همچنان این دانشگاه را که دارای برندی ملی و بین المللی است، انتخاب کنند.
وی با اشاره به ایجاد شبکه بین الملل در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از برجام شرایط خوبی برای همکاری های علمی برای دانشگاه ها بوجود آمد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این فرصت بهره گرفت و اقدام به تاسیس چند دفتر در دانشگاه های کشورهایی چون آلمان، روسیه و ایتالیا کرد که با استقبال دانشجویان ایرانی خارج از کشور و فارسی زبانان نیز مواجه شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *