قانون سنجش و پذیرش دانشجو زمینه ساز پایین آمدن جایگاه علم درکشورشد

«قاسم احمدی لاشکی» روز چهارشنبه در نشست معاونان آموزشی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی کشور در نوشهر افزود: وضعیت به گونه ای شده است که این دانشگاه ها برای جذب دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی رقابت کنند و نتیجه آن ارائه مدرک بی سوادی به عده ای از دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و دکترا شد.
وی اظهار کرد: از مجموع حدود چهارمیلیون و 700 هزار دانشجو در 2 هزار و 700 واحد دانشگاهی، حدود یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و حدود 700 هزار تن نیز در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند.
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه در تولید علم کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است اما باید برای کیفی سازی رشته های تحصیلی دانشگاه ها، مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سیاست گذاری کنند.
احمدی لاشکی یکپارچه سازی آموزش عالی در کشور را ضروری دانست و افزود: هرچند اجرای طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه ها نیز درحد شعار باقی ماند ولی طرح یکپارچه سازی آموزش عالی می تواند تا حدودی به تقویت جایگاه علمی کشور کمک کند و دراین حوزه دولت تدبیر و امید تاکنون برنامه ریزی های خوبی داشته است.
چهل و نهمین گردهمایی معاونان آموزشی و موسسه های آموزش عالی کشور صبح چهارشنبه در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد و تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.
در این گردهمایی 2 روزه 190 معاون آموزشی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور شرکت دارند که درباره مدیریت منطقه ای، ساماندهی موسسه های آموزش عالی، ماموریت گرایی، هدفمند سازی ارتباط تحصیلی، اشتغال و نظام جامع آموزش های مهارتی بحث و تبادل نظر می کنند.
چهل و هشتمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی کشور شهریور ماه سال گذشته در دانشگاه غیردولتی شمال کشور در شهر آمل برگزار شده بود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *