آزمون دوره دکتری جامعه المصطفی العالمیه در ۵ حوزه آزمونی شهر مقدس قم، مشهد مقدس، گرگان(ویزه مذاهب)، سوریه و نیز لبنان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آزمون دوره دکتری جامعه المصطفی در ۵ حوزه آزمونی قم، مشهد مقدس، گرگان(ویزه مذاهب)، سوریه و نیز لبنان برگزار خواهد شد.

جامعه المصطفی از میان طلاب خواهر و برادر(ملبس به لباس روحانیت) ایرانی و غیر ایرانی برای تحصیل در مقطع دکتری سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از طریق آزمون ورودی دانش پژوه می پذیرد.

در حوزه آزمونی قم؛ رشته هایی چون؛ علوم حدیث تطبیقی، عرفان اسلامی، اصول فقه اسلامی، قرآن و مستشرقان، فقه تربیتی، فقه و معارف اسلامی (تاریخ اسلام)، فقه و معارف اسلامی (تفسیر و علوم قرآن)، فقه و معارف اسلامی (فلسفه اسلامی)، فقه و معارف اسلامی (کلام اسلامی) فقه سیاسی، فقه قضایی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، مدرسی معارف اسلامی (اخلاق اسلامی)، مدرسی معارف اسلامی (تاریخ و تمدن اسلامی)، مدرسی معارف اسلامی (قرآن و تمدن اسلامی) جریانهای کلامی معاصر، علوم اقتصاد (اقتصاد اسلامی)، اندیشه معاصر مسلمین، قرآن و علوم(علوم اجتماعی)، قرآن و علوم (مدیریت)، قرآن و علوم (حقوق)، قرآن و علوم(علوم سیاسی)، قرآن و علوم (نجوم)، قرآن و علوم ( بهداشت و سلامت)، تاریخ تشیع به عنوان رشته های اختصاصی بخش برادران و نیز رشته های فقه اسلامی، کلام اسلامی، فقه مقارن، قرآن و علوم(علوم تربیتی)، قرآن و علوم (روان شناسی) تفسیر تطبیقی به عنوان رشته های مشترک برادران و خواهران و رشته تاریخ اهل بیت(علیهم السلام) نیز رشته اختصاصی خواهران به شمار می رود.

گفتنی است؛ در حوزه آزمونی مشهد مقدس نیز کلام اسلامی، تفسیر تطبیقی، فلسفه اسلامی، قرآن و علوم(علوم تربیتی)، قرآن و علوم (حقوق)، فقه قضایی، حقوق و جزا و جرم شناسی جزء رشته های مشترک برادران و خواهران برگزار می گردد.

در حوزه آزمونی گرکان(ویژه مذاهب) رشته های حقوق خصوصی، فلسفه اسلامی و تفسیر تطبیقی به صورت اختصاصی برای طلاب برادر ارائه می گردد.

کلام اسلامی و فقه اسلامی به عنوان رشته های مشترک برادران و خواهران و نیز تفسیر تطبیقی رشته اختصاصی برادران در حوزه آزمونی سوریه و رشته های کلام اسلامی، تفسیر تطبیقی و فقه اسلامی به عنوان رشته های مشترک برادران و خواهران حوزه آزمونی لبنان به شمار می رود.

ثبت نام دوره دکتری از ۱۳ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ آغاز و روز جمعه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۵ تاریخ آزمون دوره دکتری جامعه المصطفی خواهد بود.

اعلام نتایج ثبت نام از تاریخ یکم تا هفتم مهر ماه ۱۳۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش جامعه المصطفی اعلام خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی Sampa.miu.ac.ir مراجعه نمایند