دانشگاه آزاد از استعدادهای درخشان حمایت می کند

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده در جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان افزود: استعدادهای درخشان سرمایه علمی برای کشور هستند و اگر حمایت نشوند، دنیای پرجاذبه خارج از کشور، آمادگی جذب آنها را دارد.
وی از معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهشی دانشگاه خواست راه‌حل هایی برای حمایت بیشتر و جذب استعدادهای درخشان در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان پیدا کنند.
میرزاده پیشنهاد داد در صورت امکان، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، با همکاری اداره کل بین الملل در جذب استعدادهای درخشان ایرانی مقیم خارج کشور تلاش کند.
رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات باشگاه گفت: 11.28 درصد از کل تولیدات دانشگاه، مربوط به باشگاه پژوهشگران جوان است که رشد 29 درصدی داشته است.
کریم زارع، نمونه ای از طرح های دانش بنیان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از جمله بالش هوشمند و آنالیزور اسپین ذاتی الکترون را در این جلسه معرفی کرد.
همچنین در این جلسه، 20 پرونده دانشجویان استعداد درخشان برای راهیابی بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، با 13 پرونده موافقت شد، چهار پرونده مورد مخالفت قرار گرفت و سه پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *