سربازی مهمترین مشکل دانشجویان فنی – حرفه ای است

به گزارش ایرنا از دانشگاه فنی و حرفه ای، مسعود شفیعی روز یکشنبه با مراجع عظام تقلید در قم دیدار کرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه 70 درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال 1390 از ادغام آموزشکده های فنی زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: اکنون بیش از 170 آموزشکده در تمامی استان های کشور فعال هستند که از این تعداد 120 مرکز متعلق به پسران و 50 مرکز متعلق به دختران است.
شفیعی، دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از دانشگاه های تقاضا محور دانست و افزود: آموزه های علمی در کنار ایجاد مهارت های حرفه ای در دانشجویان از ویژگی های بارز مراکز زیرمجموعه دانشگاه است.
وی با بیان برخی فعالیت های صورت گرفته توسط دانشجویان توانمند دانشگاه فنی و حرفه ای به طراحی و دوخت روکش بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم اشاره کرد و گفت: این روکش در حدود دو ماه قبل بر روی مزار ایشان نصب شده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، فاصله ایجاد شده میان آموزش و مهارت آموزی را بواسطه ضرورت اعزام دانشجویان به خدمت سربازی را از عمده ترین چالش هایی برشمرد که به گفته وی، متأسفانه به رغم رایزنی ها با مسئلان امر تا کنون رفع نشده است.
شفیعی همچنین برگزاری جشنواره مشا در سال جاری توسط دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: با توجه به راهبردهای اساسی دانشگاه، این جشنواره برنامه ریزی و برگزار می شود.
وی در تبیین علت نام گذاری این جشنواره گفت: حرف میم در عنوان جشنواره به معنای مهارت، حرف شین به معنای شغل و حرف الف به معنای ازدواج است و اگر این سه در کنار هم باشند بسیاری از مشکلات و فسادها در جامعه کم می شود.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *