آیین نامه اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید

آیین نامه اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید

آیین نامه اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام میر مجید سیدقریشی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این آیین نامه طی چند روز آینده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار کرد: اردوهای دانشجویی یکی از ظرفیت های مناسب و مطلوب برای افزایش مهارت های اجتماعی در دانشگاه ها است اما در گذشته در برخی از مواقع شاهد بروز چالش هایی در این زمینه بودیم.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: به سبب بروز برخی ناهنجاری ها در اردوهای دانشجویی نیازمند بازبینی در چگونگی برگزاری این اردوها بودیم که خوشبختانه پرونده این امر در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها به اتمام رسید.
وی ادامه داد: با این ابلاغیه جدید شاهد برگزاری اردوهای دانشجویی مفید و مناسب در دانشگاه ها خواهیم بود.
قریشی خاطرنشان کرد: یکی از حاشیه های این اردوهای دانشجویی در گذشته این بود که گاهی شاهد برگزاری این مراسم ها در خارج از دانشگاه ها به نام دانشجو و دانشگاه بودیم.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: تصاویر این اردوها در فضاهای مجازی منتشر و سبب هتک حرکت دانشگاه های می شد.
وی تاکید کرد: در آیین نامه جدید به دانشگاه ها اجازه داده شده تا با افرادی که سبب بدنامی مراکز علمی شوند؛ برخورد کنند.
قریشی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر چگونگی برخورد با این دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه ها می توانند در کمیته انضباطی به این مسائل رسیدگی کنند و حتی این اختیار را دارند تا در مراجع قضایی شکایت حقوقی کنند.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: البته نهاد موافق اردوهای دانشجویی است چرا که سبب رشد و کمال می شود.
وی افزود: اردوهای راهیان نور و یا راهپیمایی بزرگ اربعین نمونه بارز این امر است که ثمرات ارزشمندی برای دانشجویان و دانشگاهیان داشته است.

** اهتمام ویژه به گفتمان سازی و تعمیق مباحث در دانشگاه ها
قریشی در مورد فعالیت های فرهنگی دانشجویان نیز گفت: نهاد رهبری در دانشگاه ها از امسال طرح راهبردی را در مراکز علمی دنبال می کند.
وی افزود: نهاد رهبری در دانشگاه ها در پی مشارکت حداکثری کانون های دانشجویی در گفتمان سازی و تعمیق مباحث است.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: بر همین اساس نیز آموزش هایی را برای دفاتر نهاد در دانشگاه ها در نظر گرفته ایم تا این مهارت ها با توسعه بیشتر و همکاری افزونتر ظرفیت ها اجرا شود.
وی ادامه داد: همچنین به روسای دانشگاه ها توصیه می کنیم که در حفظ آرامش مراکز علمی و تسهیل برای تولید علم تلاش بیشتری داشته باشند.
قریشی اظهار کرد: دانشگاه ها زنده و پویا هستند و بر همین اساس باید مراقبت شود که جولانگاه جریان های سیاسی نشوند؛ چرا که برخی در پی مطامع سیاسی خودشان در دانشگاه ها هستند.
وی گفت: هم اکنون جایگاه خالی برگزاری کرسی های تخصصی آزاداندیشی در دانشگاه ها مشاهده می شود و سعی داریم امسال این امر را رونق بخشیم و یکی از موارد این امر گفتمان سازی در بحث اقتصاد مقاومتی است.

** دانشگاه ها در ترم تحصیلی جدید وارد مباحث انتخاباتی نشوند
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: توصیه می کنیم دانشگاه ها ورود زودرس به انتخابات نداشته باشند و فعالیت های اصلی در این زمینه را به ترم بعدی موکول کنند.
وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که مساله انتخابات ریاست جمهوری امر مهمی بوده و باید در دانشگاه گردهمایی ها و نشست هایی در این زمینه صورت پذیرد.
قریشی تصریح کرد: نهاد رهبری نیز از اینگونه اقدامات برای روشنگری در دانشگاه ها استقبال می کند؛ اما نباید محیط های علمی زودتر از موعد وارد اینگونه مباحث شوند.
فراهنگ**9187**1027

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *