پرواز سیمرغ پارسی در مسکو

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، یوگنی ایواخنینکو رییس دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو در سخنانی افتتاحیه نمایشگاه پرواز سیمرغ به پیشینه کهن فرهنگ و تمدن ایران باستان اشاره کرد و گفت که این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آشنایی دانشجویان روسی با اسطوره های ایرانی و شاهنامه فردوسی است.
وی همچنین بر وجود اراده جدی و برنامه های گسترده دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو برای توسعه روابط و همکاری با مراکز علمی، ادبی و فرهنگی ایران تاکید کرد.
مهدی سعادت نژاد معاون رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه نیز در مراسمی که روز جمعه در این نمایشگاه برگزار شد، ضمن ارزشمند خواندن اقدام مسئولان دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو از سرگئی فئوفانوف نقاش و پیکره ساز روس نیز که آثار وی به نمایش در آمده است، قدردانی کرد و برگزاری آن را مقدمه خوبی برای همکاری های بیشتر در زمینه شناساندن فرهنگ ایرانی از جمله برگزاری کنفرانس بزرگ ایران شناسان اوراسیایی خواند.
این کنفرانس دو روزه بین المللی اول مهر ماه با حضور ایران شناسان از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی با همکاری دانشگاه علوم انسانی مسکو، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی و بنیاد ایرانشناسی در پایتخت روسیه آغاز خواهد شد و نمایشگاه پرواز سیمرغ نیز تا پایان برگزاری نشست اوراسیایی ادامه دارد.
دانشگاه دولتی علوم انسانی در مسکو از دانشگاه های بزرگ روسیه است که در مرکز و شعبه های دانشگاهی آن در شهرهای مختلف این کشور بیش از 30 هزار دانشجو تحصیل می کنند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *