دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر با «فریاد منا» جنایات آل سعود را محکوم کردند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار ایرنا، این تجمع اعتراضی، در آستانه عید قربان و سالروز فاجعه منا، با عنوان «فریاد منا» در مزار شهدای گمنام دانشگاه امیرکبیر برپا شد.
استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این تجمع، شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «سعودی جنایت می کند، آمریکا حمایت می کند»، «مرگ بر آمریکا» و «چرا فریاد کشتار حجاج منا در رسانه های بین المللی پژواکی نداشت» سر دادند.
تجمع کنندگان همچنین با قرائت بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در فاجعه منا تصریح کردند: جای حاجیان ایرانی در حج امسال خالی است و دیگر فریاد انزجار از مستکبران جهانی از سوی آزادگان جهان شنیده نمی شود.
«جامعه دانشگاهیان امیرکبیر ضمن محکوم کردن جنایان آل سعود و شهادت 7 هزار حاجی در حادثه منا اعلام می کند، تمام جنایات سعودی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می شود و ملت ایران آنها را مقصر می داند».
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در آینده نزدیک با انتقام مسلمانان، آل سعود به زباله دان تاریخ خواهد پیوست. شجره آل سعود بداند ملت ایران هرگز حادثه منا را از یاد نحواهد برد و با تمام توان خود به ریشه کنی این شجره اقدام می کند. ما از کنفرانس اسلامی می خواهیم با تشکیل نشست فوری، تصمیمی برای حج بگیرد و دولت نیز نقش خبیثانه آل سعود را با تشکیل کمیته حقیقت یاب با همکاری کشورهای اسلامی روشن کند.
«سازمان ملل و دولت های غربی که مساله حقوق بشر را گوشزد می کنند چرا در برابر حادثه منا سکوت کرده اند؟ از آنان می خواهیم هرچه سریع تر نسبت به این مساله واکش نشان دهند».
این تجمع با آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی پایان یافت.
فاجعه منا دوم مهر سال گذشته همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد.
در اثر این فاجعه 464 زائر ایرانی به شهادت شدند.
همچنین بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *