اتاق ایران در دانشگاه منوبه تونس راه اندازی می شود

به گزارش روز سه شنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا ، محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی ایران در تونس، با شکری المبخوت رییس دانشگاه منوبه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
اسدی موحد در این دیدار که به منظور گسترش روابط فرهنگی دوجانبه صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد همچنان که در گذشته در مباحث علمی و دانشگاهی، بین رایزنی و دانشگاه منوبه همکاری های خوبی بوده، دو طرف شاهد ارتقای روابط و فعالیت های فرهنگی در بحث کتاب و نمایشگاه بین المللی کتاب باشند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و عرب، از ویو دعوت کرد تا در این همایش مشارکت فعال داشته باشد و از لوگوی (نشان) دانشگاه منوبه نیز در دبیرخانه این همایش استفاده شود.
موضوع دیگری که موحد در این دیدار مطرح کرد، افتتاح اتاق ایران در دانشگاه منوبه بود. وی به اهمیت ایجاد اتاق ایران در دانشگاه منوبه اشاره کرد و گفت: از آنجا که دانشجویان علاقه زیادی به فرهنگ و تمدن ایران دارند، افتتاح اتاق ایران که در آن منابع ایران شناسی، زبان و ادبیات فارسی و همچنین دسترسی به موضوعات تاریخ و تمدن ایران در آن موجود است، می تواند مرجع و منبع خوبی برای دانشجویان بوده و در ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان کمک کند.
اعطای فرصت مطالعاتی برای سه نفر از اساتید ممتاز دانشگاه منوبه، دیگر موضوع مورد بحث این دیدار بود که از سوی رایزن فرهنگی کشورمان، ارایه شد.
موحد گفت: در راستای تبادل اساتید و تعاملات علمی و فرهنگی بین دانشگاه منوبه و دانشگاه های ایران، رایزنی فرهنگی ایران در تونس آمادگی دارد برای اعزام سه نفر از اساتید و محققین دانشگاه منوبه برای استفاده از فرصت مطالعاتی و منابع علمی دانشگاه ایران هماهنگی های لازم را انجام دهد.
در ادامه، رییس دانشگاه منوبه، با قبول دعوت برای حضور در همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و عرب، از راه اندازی اتاق ایران در دانشگاه منوبه و همچنین اعزام اساتید این دانشگاه به ایران برای استفاده از فرصت های مطالعاتی، هم استقبال کرد.
شکری المبخوت همچنین با اشاره به تاریخ و تمدن ایران گفت: فرهنگ و تمدن مردم ایران، سابقه دیرینه ای در تاریخ دارد و برگزاری همایش های علمی و فرهنگی همچون همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و عرب، باعث نزدیک شدن بیشتر فرهنگ ها و ملت ها به یکدیگر می شود.
وی افزود: این فرهنگ است که می تواند قلوب ملت ها را به یکدیگر نزدیک کند و همین امر موجب می شود که مسائل سیاسی دیگر نتواند جلوی پیشرفت مسائل فرهنگی را بگیرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *