تشکل های دانشگاهی بانی نشاط سیاسی و اجتماعی جامعه اند

نشست نمایندگان وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ها با حضور وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری ،وزیر اطلاعات و قائم مقام و معاون سیاسی وزارت کشور در وزارت علوم برگزار شد.
به گزارش سه شنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، محمد حسن مقیمی قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور که در این نشست سخن می گفت افزود : البته توجه به اعتدال گرایی در کلیه امور منجر به این نشاط سیاسی می شود.
وی اضافه کرد : اکنون زمانی است که افراد بتوانند بر حسب سلیقه فکری و سیاسی خود در تشکل ها حضور پیدا کنند زیرا ویژگی دانشجو عدالتخواهی اوست. باید عادلانه برخورد کنیم و برای اجرای عدالت مهم ترین قدم، اجرای قانون است.
وی گفت: مشکلات وقتی نمود پیدا می کند که ما قانون را بر اساس سلیقه خودمان تفسیر کنیم لذا بایستی در مسئولیتی که داریم عدالت خواه و قانون مدار باشیم ،با شفافیت کار کنیم و در برخورد با تشکل ها رفتار یکسان داشته باشیم و امکانات را بطور مساوی و منصفانه به تشکل ها بدهیم تا باعث ایجاد فضای رقابتی میان آنها باشیم.
مقیمی درادامه کشور را دارای ضریب امنیتی بالا دانست و گفت : امروزه وضعیت کشور از لحاظ امنیتی مثبت است و ما در سال گذشته کم ترین مشکلات دانشجویی را در دانشگاه ها داشتیم. نمونه آن سخنرانی ها و گردهمایی های قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که از میان صدها سخنرانی در دانشگاه ها تنها پنج سخنرانی برگزار نشد.
وی علت این امنیت را نگاه اعتدالی و اجرای قانون و مقررات از سوی دولت تدبیر و امید دانست که این نگاه ، مشکلات را به حداقل رسانده است.
وی تاکید کرد: وزارت کشور حداکثر همکاری را با دانشگاه ها دارد.
مقیمی افزود: امنیت برگزاری گردهمایی های تشکل ها در داخل دانشگاه ها بر عهده خود دانشگاه است و تا زمانی که مشکل به خارج از دانشگاه کشیده نشود وزارت کشور دخالتی ندارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *