دانشگاه فنی و حرفه ای پیگیر مقطع کارشناسی پیوسته است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا مسعود شفیعی روز چهارشنبه در جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای و رونمایی از طرح ایجاد عضو هیات علمی فنی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تطبیق کادر آموزشی به هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: این تلاش ها بعد از دو سال به نتیجه رسید.
وی با اشاره به تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای به اعضای هیات علمی گفت: افتخار می کنم که حدود 500 نفر به کادر علمی دانشگاه فنی و حرفه ای افزوده می شود و این دانشگاه تا پایان سال حدود یکهزار هیات علمی خواهد داشت در نتیجه دانشگاه باید اقدامات بزرگی در زمینه های مختلف انجام دهد.
شفیعی با تاکید بر اینکه طرح تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای به هیات علمی مورد حمایت وزارت علوم است، افزود: برای اینکه احکام افراد رسمی باشد از وزارت علوم خواستیم که این احکام را مهر کند تا مشکلی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه حدود یکهزار و 600 داوطلب برای تطبیق در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود داشت، اظهار کرد: از این مجموع حدود یکهزار نفر شرایط لازم را داشتند که حدود 700 نفر مصاحبه شدند و حدود 600 نفر مورد پذیرش اولیه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: حدود 200 نفر در مقطع کارشناسی و حدود 140 نفر در رشته های علوم انسانی بودند که مورد قبول قرار نگرفتند؛ البته این درخواست داده شد که واجدین علوم انسانی که حدود 90 نفر بودند تطبیق پیدا کنند که هیات امنا موافقت نکرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای یادآور شد: در ادامه 500 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که 450 پرونده مهر وزارت علوم را دارد و سایر پرونده ها به مرور بررسی می شوند و امیدواریم اکثر افراد شرایط لازم را داشته باشند.
وی در مورد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای توضیح داد: بر اساس مصوبه هیات امنا، حقوق افراد طبق مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است؛اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای از سال جدید مانند هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم پایه حقوق دریافت می کنند؛ البته در مقابل وظایفی دارند که باید انجام دهند.
شفیعی در ادامه با بیان اینکه در کنار تطبیق کادر آموزشی تبدیل هم صورت گرفت، توضیح داد: 26 کارشناس که شرایط لازم را داشتند تبدیل به عضو هیات علمی شدند. در سال 94، 170 پرونده صلاحیت لازم را داشتند و در مصاحبه شرکت کردند.
رییس دانشگاه فنی وحرفه ای در ادامه از استانی شدن ساختار این دانشگاه خبر داد و گفت: استانی شدن ساختار دانشگاه از دو سال قبل آغاز شده و اکنون مجوز این امر از هیات امنا اخذ و در حال حاضر حکم 10 استان از هیات امنا گرفته شده است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه تعاملات بین المللی اظهار کرد: دانشگاه فنی وحرفه ای با دانشگاه فنی برلین تفاهم نامه هایی در زمینه تربیت هیات علمی، برگزاری همایش، تربیت دانشجویی مشترک و غیره امضا کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای شفیعی ادامه داد: نهادی در آلمان به نام کنفرانس روسای دانشگاه ها وجود دارد که معاون این نهاد یک فرد ایرانی است و قرار است در آن مجمع اقدامات گسترده ای انجام شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *