معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: سال تحصیلی ۹۵-۹۶ این دانشگاه برای تمامی مقاطع از ۲۷ شهریورماه آغاز می شود.

فرهاد حسین زاده لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد در هفته اول شروع نیمسال تحصیلی انجام می شود و شروع کلاس های این دانشجویان از ۳ مهرماه خواهد بود.

وی افزود: شروع سال تحصیلی برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی یکسان است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: پذیرفته شدگان برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دوره های مختلف این دانشگاه پس از اعلام قبولی حداکثر یک هفته فرصت دارند ثبت نام خود را کامل کنند تا بتوانند در کلاس های درس نیمسال اول تحصیلی شرکت کنند.

حسین زاده لطفی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشجویان قبل از گذراندن سه ‌شانزدهم از زمان شروع ترم انصراف دهند، هزینه ای از آنها دریافت نخواهد شد و اگر انصراف بعد از این زمان صورت گیرد یک و نیم برابر شهریه ثابت به عنوان هزینه انصراف از دانشجو دریافت می شود.

شرایط تطبیق دروس در دانشگاه آزاد

وی خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در دوره های مختلف این دانشگاه در صورت داشتن مدرکی مبنی بر گذراندن درس در یک موسسه آموزشی معتبر، مدارک مربوطه را برای معادل سازی، به معاونت آموزش دانشکده محل تحصیلی فعلی خود تحویل دهند تا مراحل اداری آن طی شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: برای مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به تشخیص گروه آموزشی با شرط اشتراک محتوایی براساس برنامه درسی مصوب و داشتن حداقل نمره ۱۲ معادل سازی انجام خواهد شد.

حسین زاده لطفی اظهار داشت: هچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز به تشخیص گروه آموزشی با شرط اشتراک محتوایی طبق برنامه درسی مصوب و داشتن حداقل نمره ۱۴ معادل سازی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: افرادی که در دو موسسه آموزشی پذیرفته می شوند، اختیار دارند یکی از موسسات آموزشی و یکی از رشته محل های پذیرفته شده را با توجه به علاقه انتخاب کرده و در آن ادامه تحصیل دهد.