ضوابط دانشگاه شهید بهشتی برای پوشش دانشجویان دختر و پسر

به گزارش ایرنا از دانشگاه شهید بهشتی، ثبت نام دانشجویان جدید الورود مقطع کارشناسی سال تحصیلی 96 – 95 دانشگاه شهید بهشتی از 31 شهریور ماه بصورت غیرحضوری انجام می گیرد.
یکی از فرم هایی که پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام موظف به تکمیل و اجرای آن هستند، فرم تعهدنامه انضباطی دانشجویان است؛ رعایت موارد این فرم الزامی و عدم رعایت آن تخلف انضباطی محسوب شده و بر اساس آیین نامه انضباطی دانشجویان، مورد رسیدگی دانشگاه قرار خواهد گرفت.

** برخی ضوابط رفتاری دانشجویان
همراه داشتن کارت دانشجویی در بدو ورود به محیط دانشگاه، رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و پرهیز از هرگونه نزاع و درگیری، رعایت احترام متقابل در برخورد با سایر دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، رعایت مقررات و موازین مربوط به پوشش اسلامی، رعایت مقررات و ضوابط مربوط به خوابگاه دانشجویی، عدم تجمع و یا ایستادن در اماکن عمومی دانشگاه بگونه ای که باعث ایجاد مزاحمت شود، برخی از ضوابط رفتاری دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید بهشتی را تشکیل می دهد.
علاوه بر این موارد، هرگونه فعالیت برای عضویت و یا همکاری و یا هرگونه مساعدت با گروه های ملحد و عرفان های نوظهور (مانند شیطان پرستی و غیره) و یا شرکت های هرمی (همانند گلدکوئیست و امثالهم) جرم بوده در صورت مشاهده با آن برخورد قانونی خواهد شد؛ استعمال دخانیات نیز در تمام اماکن مربوط به دانشگاه ممنوع است.

** ضوابط پوشش دانشجویان دختر
براساس تعهدنامه انضباطی دانشگاه شهید بهشتی، قسمتی از ضوابط پوشش دانشجویان دختر بدین شرح است:
لباس ها همواره باید ساده و آراسته، با وضعیت مناسب و در شان دانشگاه بوده و با لباس های سایر محیط ها نظیر جشن ها، محیط های تفریحی، ورزشی متفاوت و به دور از مدهای افراطی باشد.
رنگ لباس ها باید متعادل بوده و تند و زننده نباشد و موجب جلب توجه نشود. کفش ها باید ساده و در خور شان و منزلت دانشگاه باشد. پاشنه های خیلی بلند (بالای 5 سانت) پوتین های بلند (تا زانو) و کفش هایی که در مهمانی ها و مجالس ویژه استفاده می شود، مجاز نیست.
پوشیدن جوراب در محیط های آموزشی لازم است. جواهرات و زیورآلات مورد استفاده در محیط آموزشی باید از مصادیق مجاز (مانند حلقه ازدواج، ساعت و غیره) باشد.
استفاده از مواد معطر تند مجاز نیست. طول ناخن ها باید مناسب باشد، استفاده از لاک، ناخن مصنوعی و جواهرات ممنوع است.
استفاده از کلاه بدون مقنعه ممنوع است. استفاده از شلوارهای چسبان و کوتاه و شلوارهایی که عمدا پاره یا وصله داشته باشد، مانتوهای جلوباز یا بدون دگمه و چادرهای نامناسب مانند چادرهای نازک و توری ممنوع است.

** ضوابط پوشش دانشجویان پسر
بر اساس تعهدنامه انضباطی دانشگاه شهید بهشتی، قسمتی از ضوابط پوشش دانشجویان پسر بدین شرح است:
استفاده از کراوات و پاپیون از هر نوع ممنوع است؛ استفاده از شلوارهای کوتاه و چسبان، تنگ و نازک و شلوارهایی که تعمدا پاره و وصله داشته باشد، ممنوع است.
استفاده از زیورآلات (به استثنای حلقه ازدواج)، گردن بند، زنجیر، مچ بند، دست بند ممنوع است.
استفاده از رنگ ها و آرایش های مو بصورت تند و زننده (مش کردن، فر کردن، بافتن و برداشتن ابرو) بلند بودن مو بیش از حد معمول بطوریکه از یقه لباس پایین تر بیاید، ممنوع است.
لباس های اندامی مردانه، تنگ و چسبان، آستین خیلی کوتاه مانند حلقه ای یا رکابی ممنوع است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *