تجلیل از 3 ریاضیدان معاصر کشور در کرمان

به گزارش ایرنا دکتر’مهدی رجبعلی پور’، دکتر’امیدعلی شهنی کرم زاده’ و دکتر سید ‘عبادالله محمودیان’ از جمله ریاضیدانان معاصر کشور در همایش ملی بزرگداشت مقام علمی محمد ابن عیسی ماهانی در دانشگاه باهنر کرمان مورد تجلیل قرار گرفتند.
دکتر مهدی رجبعلی پور در سال 1324 در کرمان متولد شد وی مدرک کارشناسی را در سال 1345 از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی ارشد را در سال 1347 از دانشگاه شیراز و در سال 1352 مدرک دکتری رشته ریاضی را از دانشگاه تورنتو کانادا دریافت کرد.
وی تا سال 1355 به ادامه تحصیل در دانشگاه دالهوسی کانادا پرداخت، سپس به ایران آمد و به تدریس در دانشگاه مازندران مشغول شد و پس از انتقال به کرمان تا مرتبه استادی ارتقا یافت.
وی عضو بسیاری از مجامع و تحریریه های مجلات علمی، بین المللی و داخلی در رشته ریاضی است و در سال 1380 موفق به کسب عنوان چهره ماندگار کشوری شد.
دکتر امیدعلی شهنی کرم زاده نیز متولد سال 1324 در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان در سال 1348 در رشته ریاضیات محض از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی خود را گرفت و سپس در دانشگاه اکستر بریتانیا مشغول به تحصیل شد و مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را به ترتیب در سال های 1350 و 1353 در رشته جبر اخذ کرد.
وی در 27 سالگی مفتخر به اخذ دکترای ریاضی شد و بلافاصله در دانشگاه جندی شاپور اهواز مشغول به کار شد وی با توجه به فعالیت های آموزشی و پژوهشی ارزشمند خود به عنوان چهره ماندگار کشوری در سال 1384 برگزیده شد.
دکتر سید عبادالله محمودیان دیگر چهره برتر ریاضی کشور نیز متولد 28 اردیبهشت 1322 زنجان و محقق و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. او در سال 1347 در دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی ارشد اخذ نمود و در سال های 1350 و 1354 دروه کارشناسی ارشد و دکتری را دانشگاه پنسیلوانیا را گذراند.
وی از سال 1362 تاکنون استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است.
وی علاوه بر کسب جوایز متعدد در حوزه های آموزشی و پژوهشی در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *