طرح آمایش دانشگاه پیام نور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود

طرح آمایش دانشگاه پیام نور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه پیام نور مشهد، محمدحسن دوگانی آغچغلو در جمع روسای مراکز دانشگاه های پیام نور خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 500 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور در کشور افزود: طی یک سال گذشته شاخصه های ادامه فعالیت واحدهای این دانشگاه از جمله مواردی همچون تعداد دانشجوی فعال درحال تحصیل، تملک ساختمان آموزشی و امکانات و تجهیزات فیزیکی، بررسی و استخراج شده و برخی واحدها فاقد استاندارد های لازم شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: در واحدهای دارای استاندارد، ماموریت کاری از آموزش به سوی فعالیت های اقتصادی دانش محور و پژوهشی تغییر یافته و تلاش می شود دانش آموختگان با استفاده از توان علمی خود در رفع معضلات شهری و منطقه ای مشارکت فعال داشته باشند.
دوگانی گفت: ایران پیش از انقلاب در رتبه 140 علمی دنیا قرار داشت اما امروز با تلاش و مجاهدت انقلابی دانشجویان و پژوهشگران کشور به رتبه 15 دنیا رسیده و توانسته رتبه نخست رشد شتاب علمی دنیا را از آن خود کند.
وی افزود: امیدواریم فرمانداران و شورای برنامه ریزی استان نیز در اختصاص بودجه ماده 180 و 2 درصد درآمد نفت و گاز سهم ویژه ای را برای بخش آموزش به ویژه دانشگاه پیام نور در نظر بگیرند.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: دانشگاه پیام نور در استان خراسان رضوی با حدود 40 هزار دانشجو و بیش از 3000 عضو هیات علمی و مدرس، از جمله بزرگترین مراکز آموزش عالی در استان است اما از بودجه دولتی بی بهره است.
محمد علی داوریار افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاه غیر حضوری نیست بلکه بر اساس شعار دانشگاه که آموزش برای همه، همه جا و همه وقت است، شیوه آموزشی نیمه حضوری را دارد و دانشجو می تواند بر اساس تمایل در کلاس های درس شرکت نماید یا از طریق سایر بسترهای فراهم شده دانشگاه همچون آموزش الکترونیک به فراگیری بپردازد.
وی اظهار کرد: از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه پیام نور این است که دانشجوی این دانشگاه در زمان امتحانات در هر شهری که باشد می تواند در آزمون درس خود شرکت نماید چرا که تمام امتحانات در این دانشگاه به صورت سراسری برگزار می شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *