نشست خبری سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی با موضوع اعلام نتایج رشته های با‌ آزمون دانشگاه‌آزاد اسلامی ظهر امروز برگزار شد.

دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی ضمن تبریک دهه ولایت و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: نتایج پذیرش ورود به دانشگاه از طریق آزمون سراسری در رشته های دانشگاه‌آزاد اسلامی، بعداز ظهر روز پنج شنبه اول مهرماه از طریق سامانهwww.azmoon.com اعلام می شود.

سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه اعلام نتایج آزمون دانشگاه‌آزاد اسلامی بر اساس نتایج آزمون سراسری صورت می گیرد، گفت: سازمان سنجش طی اطلاعیه ای ۳۱ شهریورماه را زمان اعلام نتایج اعلام کرده است، که بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی صورت گرفته اول مهرماه نتایج را اعلام خواهد کرد.

او با بیان اینکه در ۷۰۴ رشته محل با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۷۰ هزار نفر پذیرش خواهیم داشت، گفت: داوطلبین می توانند از روز شنبه ۳ مهرماه با در دست داشتن مدارک لازم به واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

علوی فاضل افزود: بیشترین متقاضی و رقابت در آزمون امسال در گروه علوم پزشکی به ویژه در سه رشته دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی بوده است.

سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد اسلامی در جهت استانداردسازی رشته محل های علوم پزشکی گام برداشته است، گفت: در همین راستا ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی نسبت به سال ۹۲ که ۲۸ هزار نفر بود در سال جاری به حدود ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

او افزود: این اطمینان را به داوطلبین می دهیم که تمام رشته محل های علوم پزشکی دانشگاه‌آزاد اسلامی به طور کامل ارزیابی شده و با ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرش صورت می گیرد.

امکان ثبت نام در رشته های بدون آزمون تا ۹ مهرماه

او همچنین در خصوص رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه‌آزاد اسلامی تا ۹ مهرماه باز است و متقاضیان می توانند تا تاریخ مذکور با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام اقدام و درهمان روز جهت پذیرش به واحد دانشگاهی منتخب مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از امکان ثبت نام و انتخاب رشته متعدد در سامانه ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه‌آزاد اسلامی خبر داد.

علوی فاضل افزود: دانش آموزانی که دوره دبیرستان خود را در شهریور ماه به اتمام رسانده اند و مدرک پیش دانشگاهی آنها در دست نیست می توانند با اخذ گواهی مورد تایید آموزش و پرورش برای ثبت نام به واحد پذیرفته شده مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه‌آزاد اسلامی از امکان ادامه تحصیل دانش آموزان فنی حرفه ای و کار و دانش تا مقطع کارشناسی ناپیوسته خبر داد و گفت: به موجب مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به اینکه پذیرش در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و نیز کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی به صورت بدون آزمون است، دانش آموزان فنی حرفه ای و کار و دانش و داوطلبان و دانشجویان مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته با ورود به دوره کاردانی، می توانند تا مقطع کارشناسی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهند.

شروع کلاس های دانشجویان جدیدالورود حداکثر از ۱۰ مهرماه

او همچنین در خصوص زمان شروع کلاس ها، گفت: براساس تقویم آموزشی دانشگاه‌آزاد اسلامی، از ۲۷ شهریور ماه، سال تحصیلی رسمی واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی برای دانشجویان فعلی آغاز شده است، همچنین زمان شروع کلاس های دانشجویان جدیدالورود حداکثر از ۱۰ مهرماه خواهد بود و لازم است واحدهای دانشگاهی نسبت به برگزاری کلاس جبرانی اقدام کنند.

او همچنین در خصوص رشته های بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد گفت: پذیرش در این رشته ها تنها مختص به فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه‌ازاد اسلامی است، که نتایج آن پس از استعلام مدارک از معاونت دانشجویی و فرهنگی حداکثر تا اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه برخی از رشته های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد اسلامی بدنبال دریافت شهریه اضافه نیست، گفت: با وجود اینکه برخی رشته‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون گروه غیر پزشکی مورد تاکید برای توسعه در نقشه جامع علمی کشور هستند، اما استقبال داوطلبان از این رشته‌ها کاهش یافته است به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد رغبت برای داوطلبان اقدام به کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه این رشته‌ها کرده است.

کلیه دانشجویان دانشگاه‌آزاد اسلامی طبق مقررات و مجوزهای قانونی پذیرش شده اند

علوی فاضل به بومی گزینی در دانشگاه‌آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بومی گزینی در دانشگاه‌آزاد اسلامی کار فرهنگی بسیار بزرگی بوده است که بر این اساس این دانشگاه امسال پذیرش دانشجو در بیش از ۲ هزار رشته محل دکتری و بیش از ۷ هزار رشته محل کارشناسی ارشد را در سراسر کشور فراهم کرده است.

وی همچنین در خصوص زمان تکمیل ظرفیت گفت: پس از ارزیابی ثبت نام قطعی پذیرفته شدگان زمان تکمیل ظرفیت متعاقبا اعلام خواهد شد و کلیه داوطلبین حتی در صورت ثبت نام در محل پذیرش اولیه می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: کلیه دانشجویان دانشگاه‌آزاد اسلامی طبق مقررات و مجوزهای قانونی پذیرش شده اند و هیچ پذیرش فاقد مجوزی در دانشگاه‌آزاد اسلامی نداریم.