سفیر ایران: توان علمی و فناوری ایران برای روسیه جذابیت دارد

سفیر ایران: توان علمی و فناوری ایران برای روسیه جذابیت دارد

سفیر ایران: توان علمی و فناوری ایران برای روسیه جذابیت دارد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، در نشست هم اندیشی هیات رئیسان پارک های علم و فناوری که با حضور وحید احمدی معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در محل سفارت ایران برگزار شد، سنایی تاکید کرد: اگر زمینه همکاری های دوطرفه بیشتر فراهم شود قطعا کشور روسیه از همکاری های علمی و فناوری مشترک استقبال خواهد کرد.
سفیر ایران همچنین ضمن اشاره به اهمیت مناسبات راهبردی تهران و مسکو گفت: به دلیل سابقه همکاری ایران و روسیه و حجم روابط اقتصادی، دفاعی-فنی و همسایگی دو کشور، این ارتباط ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: با وجود اشتراک ها، توانمندی ها و ظرفیت های موجود هنوز به جایگاه شایسته ای در زمینه همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری دست نیافته ایم و امید می رود وزارت علوم زمینه افزایش تعامل های کارآمد دانشگاهی و علمی ایران و روسیه را فراهم کند.
سنایی همچنین با اشاره به فرصت های موجود برای حضور گسترده تر ایران در بازار روسیه از جمله صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی، گفت که هنوز جایگاه مناسب در این حوزه ها بدست نیامده است.
سنایی اظهار کرد: اما از دیگر سو با برنامه ریزی های انجام شده، حضور متقابل گردشگران ایرانی و روسی در دو کشور جهش خوبی داشته است و هر روز نیز بیشتر هم می شود که ضرورت دارد با برنامه ریزی های علمی و مدیریتی حداکثر بهره وری از دستاوردهای این حوزه گرفته شود.
احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در باره توانمندی های فناورانه جمهوری اسلامی در این نشست گفت:
وجود 39 پارک و 176 مرکز رشد علم و فناوری و حضور قریب به 30000 فناور در این مراکز توان زیادی را برای توسعه کشور فراهم کرده است که می تواند در عرصه های بین المللی به ویژه در رابطه با کشورهای منطقه کاربرد داشته باشد.
معاون وزیر علوم در ادامه به وجود برخی مشکلات بر سر راه همکاری های مشترک علمی و فناوری ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: به دلیل مسایلی از قبیل مشکلات زبانی و شناخته نبودن توان دانشگاههای روسی، هنوز درک مناسبی در ایران برای این حوزه از همکاری ها شکل نگرفته و این وظیفه مشترک سفارت ایران و وزارت علوم است که زمینه های رفع این موانع و ارتقای همکاری ها را فراهم کنند.
احمدی همچنین با ارزشمند خواندن دستاوردهای شرکت هیات ایرانی در سی و سومین کنفرانس انجمن جهانی پارک های علم و فناوری در مسکو، اظهار کرد: با حضور فعال و سازنده رئیسان پارک های علم و فناوری ایران و حمایت همه جانبه دولت توانستیم با حداکثر آرای اعضای انجمن مجوز میزبانی سال 2018 این کنفرانس را در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان دریافت کنیم.
وی افزود: میزبانی این رویداد به عنوان بزرگترین گردهم آیی مدیران ارشد فناوری دنیا برای ایران تجربه بسیار ارزشمندی است و در فضای ایجاد شده پسا برجام نشانه دوره جدیدی از دیپلماسی علمی و فناوری و افق جدیدی در این حوزه خواهد بود.
معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان برنامه ریزی های سفارت و پیگیری های سفیر ایران در روسیه برای افزایش تعامل های علمی و فناوری دو کشور و همچنین موفقیت کسب شده برای میزبانی سال 2018 انجمن جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان را ارزشمند خواند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *