اعلام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد از اواخر مهرماه/ میزان جذب در دانشگاه آزاد از دو وزارتخانه علوم و بهداشت بیشتر است

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه هدف‌گذاری دانشگاه آزاد بر جذب ۵ هزار عضو هیأت علمی در سال است، گفت: فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، اواخر مهرماه اعلام می‌شود.

مجتبی علوی‌فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه جذب سالانه ۵ هزار عضو هیأت علمی از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد است، گفت: این برنامه سال گذشته نیز اجرا شد و بی از ۳ هزار و ۹۰۰ عضو هیأت علمی جذب کردیم.

وی افزود: در فرایند جذب جدی هستیم و بر اساس گزارش هیات مرکزی، جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد از ۲ وزارتخانه علوم و بهداشت این موضوع به تعداد بیشتری انجام شده است و این مسئله تعهدی است که ما بر اساس برنامه ارتقاء کیفیت داریم.

علوی فاضل از اعلام فراخوان جذب جدید دانشگاه آزاد از اواخر مهر ماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۵ هزار نفر را جذب کنیم ولی این مسئله به واحدهای دانشگاه مرتبط می‌شود زیرا هر واحد بر اساس رشته‌ای که قرار است ایجاد کند خود را مطابق با ضوابط تطبیق داده و برنامه را اعلام می‌کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد با اشاره به روند جذب اعضای هیأت علمی گفت: واحدها نیاز خود را اعلام می‌کنند که نیازها در هیأت اجرایی جذب استان تائید و سپس به سازمان مرکزی منتقل می‌شود، این مراحل در حال حاضر در حال انجام است و نقایص آن نیز از نظر ممیزی دانشگاه مشخص شده است.

وی ادامه داد: اگر هر سال ۵ هزار نفر جذب کنیم به هدف‌‌گذاری دانشگاه در رابطه با استاندارد سازی اعضای هیأت علمی و نسبت استاد به دانشجو دست می‌یابیم.