وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۰۰ هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل بوده و ۳۵۰ هزار نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد در حال تلاش و تکاپوی علمی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمد فرهادی پیش از ظهر امروز در آیین ۴۰ سالگی دانشگاه ایلام و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مردم این دیار امروز هم به عنوان میزبان زائران امام حسین(ع) تلاش ویژه‌ای داشته‌اند که این اقدامات نیز قابل تقدیر و تحسین فراوان است.

وی ادامه داد: دانشگاه ایلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و قبل از انقلاب تنها در قالب دانشکده‌ای فعالیت داشت و در دوران دفاع مقدس و دهه ۶۰ مقام معظم رهبری در راس دستگاه اجرایی کشور، به استان ایلام عنایت ویژه‌ای داشته و موضوع ایجاد دانشگاه در ایلام را گوشتزد فرمودند.

این مسؤول اضافه کرد: به یاد دارم در همین مکانی که دانشگاه ایلام ایجاد شده، در آن دوره با استاندار وقت به این مکان آمده و مقدمات احداث این مجموعه در ۳۰۰ هکتار فراهم شد که امروز از ۳۰۰ هکتار نیز بیشتر شده است.

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه ایلام نوپاست، تصریح کرد: دانشگاه ایلام یکی از دانشگاه‌های خوب کشور بوده و توانسته است در مسیر تعالی خود گام‌های بلندی را بردارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ایلام در حال تعالی به سمت دانشگاه‌های طراز اول کشور بوده که این مهم مدیون تلاش رئیس آن و حمایت‌های استاندار ایلام است.

وی ادامه داد: بررسی شاخصه‌های هیات علمی و پذیرش دانشجو و … بیانگر رشد و تعالی و پیشرفت دانشگاه ایلام بوده که بسیار شادمان‌کننده و مسرت‌بخش است.

این مسؤول اضافه کرد: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجوی دختر و پسر در سراسر کشور در حال تحصیل بوده و این تعداد دانشجو در دو هزار و ۸۰۰ مرکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

فرهادی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار دانشجو نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل بوده و ۳۵۰ هزار نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد در حال تلاش و تکاپوی علمی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کمیت مطلوب در مراکز آموزش عالی گفت: اکنون نوبت آن رسیده که در این حوزه کیفیت فعالیت‌های چشمگیری اجرایی و محقق شود.

وی ادامه داد: در این راستا موضوع آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی طرح شده و در دستور کار دولت قرار گرفته و گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته شده است.