رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از تعاملات این دانشگاه در زمینه هوافضا با بهترین دانشگاه های کشور روسیه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از  روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی خاکی صدیق گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یک دانشگاه تخصصی فنی و مهندسی است که طبعاً مزیت ها و نقش های آن هم در همین حوزه تعریف می شود.
وی ادامه داد: از جمله ظرفیت های این دانشگاه در هرم اعضای هیات علمی است که هرم بسیار خوبی است و شامل ۵۰ درصد دانشیار و استاد و بیش از ۴۵ درصد استادیار جوان است و ظرفیتی را از نظر نیروی علمی کارآمد برای ما ایجاد کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: از سوی دیگر دانشجویان ما با توجه به واقع شدن دانشگاه در پایتخت و شناخته شدگی دانشگاه از بهترین دانشجویان کشور هستند و برای هر صندلی دانشگاه خواجه نصیر رقابت زیادی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: مزیت بعدی دانشگاه را می توان اعتماد صنعت به دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد. در حال حاضر و پس از حدود سه دهه که از تأسیس دانشگاه خواجه نصیر می گذرد انجام صدها پروژه صنعتی موفق در طی این سال ها، ظرفیت بسیار خوبی را هم در خود دانشگاه ایجاد کرده و هم موجب شده که صنایع فعال در حوزه های کاری مختلف مرتبط با ما، به دانشگاه اعتماد پیدا کنند.

** میانگین چاپ مقاله توسط اساتید دانشگاه خواجه نصیر
رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: این مساله شرایط خوبی را از نظر تولید علم و حرکت علمی هم در مرزهای دانش و در حوزه مباحث کاربردی برای ما ایجاد کرده است. به طور مثال میانگین چاپ مقاله توسط هر استاد در دانشگاه ما سه مقاله در سال است که سرانه بالایی است و میانگین نگارش و تألیف کتاب استادان ما نیز ۳/۱ است.

** ورود به حوزه های میان رشته ای
وی ادامه داد: بخش دیگری نیز که مورد توجه ما بوده و به آن ورود کرده ایم حوزه های میان رشته ای است که تاکنون حوزه های مکاترونیک، فناوری فرهنگی و حقوق در مهندسی است.
خاکی صدیق افزود: هدف ما از پرداختن به موضوع حقوق در مهندسی نیز این است که مهندسان ما با مباحث حقوقی آشنا باشند و مسائل حقوقی مهندسی بهتر شناخته شوند.

** گسترش فعالیت های بین المللی در دانشگاه خواجه نصیر
وی افزود: یکی دیگر از حوزه اقدامات ما مربوط به گسترش فعالیت های بین المللی است؛ در همین راستا ما در سال گذشته حوزه معاونت بین الملل را ایجاد کردیم و از همان زمان تاکنون رایزنی، گفتگو و تعامل با ده ها دانشگاه معتبر بین المللی برای برپایی دوره ها و همچنین پروژه های مشترک آغاز شده است.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: یکی از زمینه های راهبردی مورد توجه ما در این رایزنی ها و تعاملات هوافضا بود و دراین زمینه با بهترین دانشگاه های کشور روسیه همکاری هایی انجام شده که تقریباً به جاهای خوبی نیز رسیده است. تعاملات ما در این زمینه با دانشگاه های مایی و ام جی او بوده و تا کنون نیز بسیار خوب پیش رفته است.

** راه اندازی «مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی » در دانشگاه عدالت
«مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی » ویژه دانشگاهیان دانشگاه عدالت راه اندازی شد.
با توجه به پیگیری گروه روانشناسی دانشگاه و با موافقت ریاست دانشگاه «مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی عدالت مهر» ویژه دانشگاهیان، دانشگاه عدالت راه اندازی شد.
این مرکز تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی بوده و با مدیریت مریم کلهر نیا گل کار عضو هیات علمی دانشگاه عدالت فعالیت می کند.
این مرکز در زمینه های ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، استرس و علائم آن و غیره کارگاه های آموزشی برگزار می کند.

** فراخوان جذب همیار مشاور در دانشگاه شهید بهشتی
مرکز مشاوره دانشگاه شهید بهشتی برای فعالیت در خوابگاه ها از بین دانشجویان پسر و دختر همیار مشاور جذب می کند.
مرکز مشاوره دانشگاه شهید بهشتی از بین دانشجویان پسر و دختر دارای شرایط زیر به عنوان همیار مشاور برای فعالیت در خوابگاه های برادران(کوی برادران، قائم مقام) و خواهران (کوی خواهران، شهیدکچویی، رستاک، بلوار کشاورز و بهار) دعوت به همکاری کند.
دانشجویان برای شرکت در فراخوان مذکور، درتمامی مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، باید در خوابگاه های دانشگاه ساکن بوده و دارای روحیه همکاری باشند.
علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۲۵مهر۹۵ به مرکز مشاوره دانشگاه واقع در معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی مراجعه کرده و در صورت هرگونه پرسش با شماره تلفن ۲۹۹۰۲۶۶۷ تماس حاصل کنند.

** توضیحات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در مورد انتخاب رئیس این شورا
روابط عمومی شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، متعاقب درج برخی اخبار در رسانه های کشور پیرامون نحوه برگزاری انتخابات رئیس این شورا، توضیحاتی را ارائه کرد.
در این بیانیه آمده است: با توجه به اتمام دوره مسئولیت رئیس فعلی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و به منظور انتخاب رئیس جدید این شورا و با نظر به منع قانونی برای نامزد شدن خزعلی به ریاست این شورا برای بیش دو دوره متوالی، جلسه در تاریخ
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ با حضور اکثریت اعضاء این شورا برگزار شد.
با عنایت به حساسیت موضوع ضمن ارسال دعوتنامه برای اعضاء از طریق نمابر، حضور اعضاء در جلسه مذکور نیز پیگیری شد که جلسه در تاریخ مقرر با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شد.
بعد از طرح موضوع انتخابات، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و نماینده ایشان در شورا خواستار خارج شدن انتخابات از دستور جلسه شدند که با توجه به آئین نامه شورا که پذیرش پیشنهاد تغییر دستور جلسه را منوط به رای موافق اکثریت مطلق اعضای جلسه کرده است، این پیشنهاد به رای گذاشته شد که نتوانست تعداد آرای لازم را کسب کند.
متعاقبا خانم مولاوردی پیشنهاد کردند که یکی از افراد غائب در جلسه نیز به عنوان نامزد ریاست مطرح شوند که اعضای جلسه با پیشنهاد ایشان موافقت کردند و خانم بروجردی نیز به عنوان نامزد ریاست مطرح شد.
پس از اخذ و شمارش آراء به ترتیب خانم آیت اللهی ۱۳ رأی، خانم راستی ۱۲ رأی و خانم بروجردی ۲ رأی کسب کردند که بر اساس آئین نامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، دو نفر از افرادی که بیشترین آراء را کسب کرده اند، برای صدور حکم ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شوند.
بنابراین دقیقا روال قانونی در برگزاری انتخابات رعایت شده و هیچگونه خدشه ای به این انتخابات وارد نیست.
همچنین در خصوص برخی مطالب عنوان شده مبنی بر عدم دعوت چند تن از اعضای جلسه، نامه معرفی افراد مذکور به شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به تازگی صادر شده و روند اداری عضویت این افراد در حال طی شدن است.
ضمنا تمامی اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده دارای رای برابر بوده و تفاوتی در آرای آنها وجود ندارد.
شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن سپاس از همه رسانه ها که با احساس مسئولیت نسبت به موضوع مهم زنان و خانواده به فعالیت خبری مشغول هستند، بر لزوم رعایت اخلاق رسانه ای و پرهیز از انتشار اخبار غیر موثق تاکید می کند.