زمینه فعالیت فرهنگی با موضوع آزاداندیشی دانشجویان فراهم شد

به گزارش خبرنگار کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا ، طه هاشمی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی افزود:ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان مهمترین هدف ما در ایجاد بحث آزاد اندیشی در دانشگاهاست .
وی با اشاره به اینکه ایجاد پویایی و نشاط در محیط دانشگاه و ارتقای سطح علمی دانشجویان از اهداف اصلی انتخاب دانشجویان نمونه در دانشگاه آزاد اسلامی است ، اظهار کرد:یکی از طرح های ماندگاری که در سراسر کشور محقق شد، طرح انتخاب دانشجوی نمونه است که برای اولین بار در طول حیات دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شد.
هاشمی به ارائه گزارشی از روند انتخاب دانشجویان نمونه پرداخت و گفت: این کار بعد از تصویب طرح، در بهمن 94 در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. هدف از اجرای این طرح، ایجاد پویایی و نشاط در محیط دانشگاه هاست.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محیط دانشگاه باید بانشاط و سرشار از مولفه های فرهنگی باشد، تاکید کرد: تلاش ما این است که جاذبه حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی را بیشتر کرده و محیط مناسبی برای بالندگی فکر و اندیشه آنها ایجاد کنیم. چرا که معتقدیم بستر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در محیطی با ویژگی های آزاداندیشی شکل می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد دانشجویان چندبعدی تربیت کند، گفت: انتخاب دانشجویان نمونه براساس ویژگی های علمی، پژوهشی، دارا بودن مقاله، کتاب، حضور فعال در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و رعایت شئونات اخلاقی صورت گرفته است.
هاشمی افزود: هدف ما این است که محیط دانشگاه را به گونه ای آماده کنیم تا زمانی که دانشجو وارد آن می شود، احساس کند وارد محیطی مقدس شده است. از دانشجویان می خواهم با هر گرایشی که وارد دانشگاه می شوند، همه ضوابط را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه روند انتخاب دانشجوی نمونه در سه سطح واحدهای دانشگاهی، استانی و کشوری صورت گرفت، تصریح کرد: از 15 بهمن 94 تا 15 اردیبهشت 95 روند انتخاب دانشجویان در استان ها طی شد. پس از آن، دانشجویان نمونه به استان ها معرفی شدند و در بازه زمانی 15 اردیبهشت تا 16 خرداد 95 کار بررسی دانشجویان معرفی شده به اتمام رسید و در نهایت 81 دانشجو به تهران معرفی شدند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشجویان در کمیته داوری متشکل از نمایندگان معاونت های فرهنگی دانشجویی، پژوهشی، آموزشی، برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان، پزشکی و… مورد بررسی قرار گرفتند و از میان آنها در مرحله ابتدایی 17 نفر و در نهایت 11 نفر به عنوان منتخبان نهایی معرفی شدند.
وی در پایان با اشاره به تشکیل انجمن دانشجویان نمونه، گفت: این انجمن اولین دوره آموزشی گردشگری با عنوان «ایده تا عمل» برای دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار می کند.
افزایش بیش از دوبرابری فضای آموزشی در واحد تهران شمال
علی صفانیا رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این مراسم گفت: با مطالعه اسناد بالادستی موفق شدیم اهداف دقیقی برای واحد تهران شمال تعیین کنیم و در پرتو این هدفگذاری موفق به تکمیل تجمیع واحد تهران شمال شدیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این واحد از سال 92 تا کنون افزود: افزایش فضای آموزشی از 35 هزار مترمربع به 84 هزار مترمربع، افزایش دانشجویان واحد از 22 هزار نفر در سال 92 به بیش از 35 هزار نفر در سال 95 و افزایش اعضای هیات علمی از 48 نفر به 576 عضو از فعالیت های مهم این واحد به شمار می رود.
صفانیا همچنین از افزایش تعداد رشته محل های این واحد از 161 رشته به 322 رشته محل در سال 95 خبر داد و گفت: عمده این رشته محل ها مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی است که طی سه سال اخیر افزایش یافته است.
رییس واحد تهران شمال گفت: با توسعه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان و تبدیل به احسن اموال این واحد موفق شد از زیان خارج و به سوددهی برسد.
وی افزایش فضای کارگاهی، تدوین نقشه راهبردی فرهنگی، تشکیل گروه های علمی، راه اندازی شرکت های دانش بنیان فرهنگی و علمی، افزایش فضای کارگاهی به بیش از 25 هزار متر از جمله اقدامات انجام شده در این واحد به شمار می رود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *