توضیحات رییس اتحادیه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در خصوص اعتبار مدارک دانشگاه غیرانتفاعی

رییس اتحادیه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در خصوص اعتبار مدارک دانشگاه غیرانتفاعی جوابیه ای صادر کرد.

در پی انتشار مصاحبه ای با با دکتر محمدامین قانعی‌راد، عضو مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با عنوان «تضمینی برای آینده مدارک موسسات غیر انتفاعی نیست/تولید مدرک راهی برای کسب ثروت!» رییس اتحادیه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی جوابیه ای برای ایسکانیوز ارسال کرد که به موجب قانون عینا وبه طور کامل منتشر می شود:

سلام علیکم، با کمال احترام در تاریخ ۱۱/۷/۹۵ آن خبرگزاری محترم طی مصاحبه ای با جناب آقای دکتر قانعی راد استاد محترم« مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور» خبری با عنوان «تضمینی برای آینده مدارک موسسات غیرانفاعی نیست» را روی خروجی خود قرار دادهف که عنوانی «مخرب» و بسیار «جهت دار» است. خواهشند است به منظور تنویر افکار عمومی و بیان حقیقت نسبت به درج این پاسخ در اولین زمان ممکن دستور مساعد امر به صدور بفرمایید:
آقای دکتر قانعی راد دانشگاه ها و موسسه های اموزش عالی کشور را (به صورت عام) «بی کیفیت و کارخانه پول سازی» خوانده اند. این در حالی است که براساس آمار و اطلاعات منتشر شده ازطرف سازمان سنجش آموزش کشور« کیفیت»دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور بلافاصله بعد از دانشگاه های دولتی و در رتبه دوم قرار گرفته است.
آقای دکتر قانعی راد مدارک صادره از طرف دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور را «کاملا بی اعتبار و در حد یک ورق پاره» توصیف نمودند. این در حالی است که وزیر محترم علوم و معاون محترم آموزشی آن وزارت خانه بر اعتبار کامل مدارک صادره از طرف این موسسات و دانشگاه ها مهر تاییدی نهاده و این مدارک را «برابر با مدارک مشابه دانشگاه های دولتی دانسته اند.»( تصویر هر دو نامه پیوسته است).
از انسان های فرهیخته و اهل ادبی همچون مدیران خبرگزاری ها یا خبرنگاران متعهد انتظار می رود تقوا و اخلاق اسلامی را رعایت فرموده و اگر مصاحبه شوند اطلاعات نادرستی می دهد، به او یادآوری نماید که حق پاسخ برای مخاطب وجود دارد.

پیوست۱: http://cms.iscanews.ir/Media/Image/1395/07/12/636111117265357564.jpg

پیوست۲: http://cms.iscanews.ir/Media/Image/1395/07/12/636111117261707381.jpg

توضیحات ایسکانیوز:

ایسکانیوز ضمن تشکر از توجه ایشان اعلام می دارد که به همه دانشگاه های کشور و زحماتی که در راه اعتلای آموزش عالی کشور کشیده می شود احترام می گذارد، قطعا مقصود ایسکا نیوز و مصاحبه شونده زیر سوال بردن اعتبار حقوقی مدارک دانشگاه ها نبوده است بلکه ایسکا نیوز به رسالت خود در انتشار دقیق سخنان مصاحبه شونده و دغدغه ایشان نسبت به “آینده” این مدارک عمل نموده است. از آنجاییکه کیفیت آموزش، پژوهش و تحقیق در دانشگاه ها دغدغه همه مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری است، این مصاحبه با یکی از اساتید دانشگاه های دولتی انجام شده است و ایسکا نیوز اعلام آمادگی می کند نظرات مسئولان مرتبط، کارشناسان و استادان محترم و مسئولان دانشگاه های مختلف در این زمینه را منتشر کند.