امکان ثبت اینترنتی درخواست خروج از کشور دانشجویان استان تهران

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، از ثبت درخواست خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی و زیارتی دانشجویان دانشگاه های استان تهران به صورت اینترنتی خبر داد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، نجف حمید زاده ” با حضور در جمع مسئولان تحصیلی دانشکده های دانشگاه تهران، اظهار داشت: سازمان وظیفه عمومی در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی در سطح کشور از سازمان های پیشرو است که این امر موجب کاهش مراجعات حضوری و تسهیل و تسریع در انجام امور خدمت سربازی شده است.

وی از ارائه بخشی از خدمات این سازمان از طریق اینترنت خبر داد و افزود: در حال حاضر ثبت درخواست خروج از کشور دانشجویان دانشگاه های استان تهران برای سفرهای سیاحتی و زیارتی به صورت اینترنتی انجام می شود.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد : برای این منظور، متقاضیان می بایست با در اختیار داشتن کدملی و کد “سخا” به سایت خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به نشانی www.epolice.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند و مراحل بعدی اقدام به صورت پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، سایر درخواست های خروج از کشور از جمله سفر های مطالعاتی و … برای دانشجویان دانشگاه های استان تهران نیز از طریق اینترنتی انجام می شود.

این مقام انتظامی با ارائه توضیحاتی درخصوص سقف سنوات ارفاقی، عنوان کرد : دانشجویانی که در سنوات مجاز فارغ التحصیل نشده اند در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه و با شرط گذراندن تعداد واحد مشخص و کسب معدل بالای ۱۲، می توانند از سنوات ارفاقی به مدت یکسال بهره مند شوند.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ حمید زاده در پاسخ به سوال مربوط به ضوابط انتقال دانشجو نیز گفت: در ضوابط مربوط به انتقال دانشجو، رشته، مقطع تحصیلی دانشجو و همچنین تاریخ شروع به تحصیل وی قابل تغییر نبوده و تنها دانشگاه محل تحصیل وی قابل انتقال است که واجدان شرایط با در دست داشتن نامه از دانشگاه محل تحصیل درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت می نماید.