اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان سنگالی

وزیرعلوم از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان سنگالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکتری به نقل از وزارت علوم، در دیدار دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با وزیر علوم سنگال، راه های گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس وزیران سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری در کیوتو ژاپن صورت گرفت، دکتر فرهادی به روابط مناسب دو کشور ایران و سنگال اشاره کرد و گفت: شاخص های آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران پیشرفت شایانی داشته و هم اکنون بیش از چهار میلیون و هشتصد هزار نفر دانشجو در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که یکصد هزار نفر از آنان در مقاطع دکتری مشغول به تحصیل هستند .

وزیر علوم کشورمان در ادامه با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان سنگالی و همچنین اعزام استاد برای ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های سنگال گفت : دانشگاه پیام نور ایران می تواند با دانشگاه های مجازی سنگال همکاری مناسبی داشته باشد.

وی افزود: همچنین دانشگاه جامع علمی – کاربردی ما نیز که بیشتر به صورت عملی و مهارت آموزی فعالیت می کند می تواند مراکز آموزش عالی مهارتی سنگال را یاری دهد.

در این دیدار وزیر علوم سنگال نیز خواستار گسترش روابط علمی و فناوری دو کشور مسلمان ایران و سنگال شد.

وی همچنین با مهم دانستن توسعه روابط علمی و فناوری دو کشور، خواستار امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و سنگال برای انجام عملی امور علمی مشترک بین دو کشور شد. دکتر فرهادی از وزیر علوم سنگال برای بازدید از امکانات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری ایران دعوت کرد.