دانشگاه آزاد: برای تاسیس دفتر در اتریش آماده ایم

دانشگاه آزاد: برای تاسیس دفتر در اتریش آماده ایم

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران برای دومین بار با حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد دیدار و گفت وگو کرد.
حمید میرزاده در این دیدار فعالیت حدود 68 هزار استاد و عضو هیات علمی با دانشگاه آزاد را یک فرصت برای هر کشور و هر دانشگاه بین المللی عنوان کرد.
وی گفت: این دانشگاه علاوه بر 4 واحد بین المللی توانسته است در سال های اخیر 3 دفتر بین المللی در ایتالیا، آلمان و روسیه و یک واحد در عمان راه اندازی کرده است و درصدد توسعه فعالیت های بین المللی خود است.
رئیس دانشگاه آزاد به بازدید تیم مدیریتی دانشگاه آزاد از اتریش و آغاز مذاکرات در خصوص همکاری های بین المللی و تاسیس دفتر این دانشگاه در این کشور اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم در اتریش نیز دفتری تاسیس کنیم.
وی به فعالیت شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: حرکت ما در این شبکه در دو مرحله انجام شد در مرحله اول دفتر دانشگاه در کشورهایی که تفاهم نامه همکاری با آنها داریم ما دارد تاسیس می شود و به عنوان یک دفتر مرکزی برای ارتباط با تمام دانشگاه های آن کشور در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: با راه اندازی دفاتر دانشگاه در دیگر کشور ها و همکاری واحد مجازی یکی از اولویت های دانشگاه که آموزش ایرانیان و فارسی زبانان مقیم خارج است، میسر می شود.
میرزاده اظهار داشت: در فاز اول این امکان برای ما وجود دارد که از امکانات دانشگاه میزبان نیز برای آموزش استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: در روسیه دانشگاه سینرجیا، در ایتالیا دانشگاه پلی تکنیک میلان و در آلمان اسن و نوتینگن میزبان دفتر بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: هر دانشگاهی در کشور تریش می تواند با دانشگاه آزاد در این شبکه همکاری کند و ما از این اقدام استقبال می کنیم.
میرزاده گفت: بنابراین لازم است دفتر مرکزی دانشگاه آزاد در یکی از دانشگاه های این کشور تاسیس شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *