آیین نامه کارورزی دانشجویان در صنایع نهایی شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘محمدرضا خان محمدی’ روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی بیان داشت: در آیین نامه کارورزی، امتیازات ویژه ای برای واحدهای صنعتی پذیرنده دانشجو، استاد کارآموز، استاد راهنما و همچنین برای رتبه بندی دانشگاه ها درنظر گرفته شده است تا بحث کارآموزی، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی به انعقاد تفاهم نامه میان معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت با وزارتخانه های علوم، کار و آموزش و پرورش اشاره کرد و از انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت در آینده نزدیک خبر داد.
خان محمدی، موضوع همکاری های آتی معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت با وزارت بهداشت را در فناوری های مرتبط با تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی، بهداشتی و تغذیه ای عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای گسترش همکاری های فناورانه با وزارت صنعت ابراز تمایل کرده اند و با انعقاد تفاهم نامه در آینده نزدیک، شاهد تقویت تعاملات و همکاری های موجود خواهیم بود.
عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه، مباحث پژوهشی و نوآوری را یکی از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی کشور برشمرد و گفت: در آمریکا 35 درصد رشد اقتصادی را برای صنایعی در نظر می گیرند که از خروجی علم 5 ساله استفاده کنند و واحدهای صنعتی ناچارند به طور مرتب، دانش و فناوری های خود را به روز برسانند.
وی ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از عوامل موثر در رسوخ نوآوری در صنایع است و ما نیز با توجه به همین امر، سعی کردیم ایرادات طرح فرصت های مطالعاتی صنعتی برای دانشگاهیان و همچنین دوره های پسادکتری صنعتی را اصلاح کنیم تا ضمن رفع نگرانی صنایع، انگیزه لازم برای استادان دانشگاه و دانشجویان دکتری در محیط های صنعتی را به وجود آوریم.
خان محمدی اجرای دوره های کارآموزی ‘فاجد’ ویژه فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی را یکی از اقدامات صورت گرفته توسط معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت به منظور راهیابی ایده های جدید به صنایع برشمرد و گفت: دولت نیز برای حمایت از این طرح، بین 50 تا 70 درصد هزینه های کارورزی فارغ التحصیلان جوان را عهده دار شده است بدون اینکه برای واحدهای صنعتی، تعهدی از حیث قانون کار ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری کرد جهت گیری و اولویت دانشگاه های کشور به سمت دانشگاه های کارآفرین و مولد کسب و کار پایدار قرار گیرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *