آغاز فرایند جذب هیات علمی در رشته‌های پزشکی

پایان جذب متمرکز داوطلبان آزمون دکتری

آغاز فرایند جذب هیات علمی در رشته‌های پزشکی

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از اول اسفند اظهار کرد: در این فراخوان 1450 تا 1500 نفر جذب خواهند شد.

دکتر سید علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول اسفند ماه از طریق سامانه جذب مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت به نشانی http://aac.behdasht.gov.ir/ آغاز شده و تا پایان وقت اداری چهارشنبه 26 اسفند ماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان جذب براساس نیازهای اعلام شده از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صورت می‌گیرد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه سال جاری نیازهای خود را در سامانه بارگذاری کرده و فراخوان جذب اعضای هیات علمی براساس این نیازها به طور سراسری و رسمی انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت ‌، ادامه داد: در این فراخوان حدود 717 نفر جهت به عضویت درآمدن اعضای هیات علمی رشته‌های علوم پایه و 743 نفر جهت جذب در گروه‌های بالینی و به طور کلی بین 1450 تا 1500 نفر جذب می‌شوند.

حسینی در ادامه از کمبود بیش از 8000 عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و کمبود بودجه برای جذب این تعداد عضو هیات علمی خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با کمبود بیش از هشت هزار عضو هیات علمی مواجه هستند ودر لایحه پیشنهادی بودجه سال 95 ردیفی برای این امر در نظر گرفته نشده است. با این وجود با پیگیری‌های وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارت بهداشت و مساعدت و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی سعی می‌شود این کمبود به صورت سالانه جبران شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *