هفت دانشگاه به زائران عتبات در اربعین حسینی خدمات می دهند

به گزارش روز شنبه  کنکوری ارشد دکتری به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، فضل الله ایرجی کجوری با ارائه گزارشی از سفر به عراق اظهار کرد: مذاکراتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق صورت گرفته تا بتوانیم امکاناتی را در اختیار دانشجویان در کربلا و نجف قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تمامی برنامه های اجرایی و عملیاتی خارج از ایران به سازمان بسیج دانشجویی سپرده شده است، افزود: دانشگاه های شهید چمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، ایلام و واحدهای مرزی دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی در مرزهای ایران به دانشجویان خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان به میزبانی دانشگاه ایلام با رویکرد ادبی و هنری برگزار می شود و دانشجویانی که در سال جاری و یا سال های گذشته به زیارت عتبات مشرف شده اند می توانند آثار خود را در قالب های مختلف از جمله: فیلم، عکس، دلنوشته، سفرنامه و غیره به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز گفت: در مراسم اربعین مهمترین مساله همان پیاده روی است و افزودن مسائل تبلیغی و حاشیه ای در این حرکت لزوما مثبت نیست و رعایت حق و احترام به میزبانی کشور و مردم عراق بسیار مهم است.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت علوم، سید ضیاء هاشمی افزود: در برنامه های اجرایی به ویژه قراردادها رعایت چهارچوب های حقوقی معین ضروری است.
در ادامه این جلسه محمد تاجیک، نماینده سازمان بسیج دانشجویی افزود: امسال 15 هزار دانشجو به صورت کاروانی از طریق ثبت نام در دانشگاه ها به زیارت عتبات مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاه ها به عنوان خادم از هفته آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی قرارگاه اربعین دانشجویی طراحی شده و تا چند روز آینده رونمایی می شود همچنین برای دانشجویان بسته های فرهنگی پیش بینی شده که شامل اطلاعات ضروری اربعین اعم از نقشه عراق، نقشه پیاده روی و مسیرها است.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *