از سفر به استرالیا و دیدن زیبایی های آن لذت ببریم+راهنمای سفر و هتل ها

از سفر به استرالیا و دیدن زیبایی های آن لذت ببریم+راهنمای سفر و هتل ها

 

این کشور پر از زیبایی‌های طبیعی، باورنکردنی و تماشایی است، از صخره‌ی ماسه‌ای اولورو (Uluru) تا اوت‌بک (Outback) و از جنگل‌های استوایی تا ساحل ماسه‌ای سفید پریستین (Pristine) و دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef). از طبیعت که بگذریم، خانه اپرای سیدنی (Opera House) و «پل بندرگاه سیدنی» (Harbor Bridge) از ساخته‌های دیدنی دنیا به‌شمار می‌روند. فرهنگ کافه‌نشینی ملبورن، حس بودن در اروپا را به شما خواهد داد. به همه‌ی این‌ها موج‌سواری در حد کلاس جهانی را اضافه کنید، می‌فهمید که چرا خیلی‌ها از استرالیا دل نمی‌کنند. هر بار که به این کشور پهناور سفر کنید، جاذبه‌های تازه‌ای را کشف خواهیدکرد.

 

خانه اپرا سیدنی

هزینه‌های همیشگی سفر

اقامت

هزینه‌‌ی مسافرخانه حدود ۱۵ دلار استرالیا (۴۴,۵۳۳ تومان) برای هر شب اقامت در اتاق عمومی است. اتاق اختصاصی دوتخته و سرویس بهداشتی مشترک حدود ۲۵ تا ۱۰۰ دلار (۷۴,۲۲۱ تا ۲۹۶,۸۸۶ تومان) برای هر شب هزینه دارد. در هتل‌های ارزان‌قیمت برای اقامت در اتاق دوتخته با سرویس بهداشتی خصوصی، تلویزیون و صبحانه باید توقع ۷۵ تا ۹۵ دلار (۲۲۲,۶۶۴ تا ۲۸۲,۰۴۱ تومان) را داشته باشید. هزینه کمپینگ یا چادر زدن بین ۱۴ تا ۲۸ دلار (۴۱,۵۶۴ تا ۸۳,۱۲۸ تومان) است، که می‌تواند خودرو یا چادر باشد.

 

مسافرخانه سیدنی

خوراک

خیالتان را راحت کنیم که غذا ارزان نیست! در ارزان‌ترین جاها باید ۲۸ دلار (۸۳,۱۲۸ تومان) به بالا پرداخت کنید. شاید پس از چند روز تصور کنید که زیادی برای خورد و خوراک هزینه می‌کنید، اما در واقع تقصیر شما نیست و خوراکی‌ها گرانند. اگر تصمیم بگیرید خودتان آشپزی کنید، بین ۹۵ تا ۱۰۸ دلار (۲۸۲,۰۴۱ تا ۳۲۰,۶۳۶ تومان) هزینه‌ی پاستا، سبزیجات، جوجه و مواد غذایی مشابه برای یک هفته می‌شود. به رستوران که بروید به‌طور میانگین ۲۰ تا ۲۸ دلار (۵۹,۳۷۷ تا ۸۳,۱۲۸ تومان) پرداخت خواهید کرد. غذای مسافرخانه هزینه‌ی کمتر یعنی حدود ۸ دلار (۲۳,۷۵۱ تومان) برای هر شب خواهد داشت. ساندویچ بیرون‌بَر هم حدود ۱۴ دلار (۴۱,۵۶۴ تومان) قیمت دارد.

 

رستوران سیدنی

حمل‌ونقل

کرایه قطار و اتوبوس محلی ۳ تا ۴ دلار (۸,۹۰۷ تا ۱۱,۸۷۵ تومان) است. آسان‌ترین راه گشتن در شهر استفاده از اتوبوس‌های «گری‌هاند» (Greyhound) است که برای همه جا سرویس دارد. هزینه‌ی رفت‌وآمد با این اتوبوس‌ها از ۱۴۵ دلار (۴۳۰,۴۸۴ تومان) شروع می‌شود و به ۳۳۸۵ دلار (۹,۹۵۵,۶۵۶ تومان) هم می‌رسد. اتوبوس‌های ویژه‌ی کوله‌ به‌پشت‌ها مانند سرویس‌های «آز اکپرینس» (OZ Experience)  گزینه‌ی دیگری است که هزینه‌ی رفت‌و‌آمد با آن از ۵۳۵ دلار (۱,۵۸۸,۳۳۸ تومان) شروع می‌شود. ارزان‌ترین و معمول‌ترین راه سفر در استرالیا این است که خودتان رانندگی کنید. اجاره‌ی کَمپر ون از ۶۰ دلار (۱۷۸,۱۳۱ تومان) به بالا است و اگر جای خواب داشته باشد، دو برابر خواهد بود. بلیت هواپیما گران تمام می‌شود و بهتر است از فکرتان بیرونش کنید، مگر این‌که شرکت هوایپیمایی پیشنهاد ویژه‌ ارائه کند یا زمان سفر شما محدود باشد.

سرگرمی

هزینه‌ی تورهای چند روزه کمی گران است، معمولا حدود ۴۰۵ تا ۵۴۰ دلار (۱,۲۰۲,۳۸۷ تا ۱,۶۰۳,۱۸۲ تومان). سفرهای یک روزه بین ۱۳۵ تا ۲۳۰ دلار (۴۰۰,۷۹۶ تا ۶۸۲,۸۳۷ تومان) هزینه دارد. برای مثال، سفر یک روزه به «دیواره بزرگ مرجانی» ۲۳۰ دلار (۶۸۲,۸۳۷ تومان) می‌شود و دو شب دریانوردی در «جزایر وایت‌ساندی» (Whitsunday Islands) می‌تواند تا ۵۴۰ دلار (۱,۶۰۳,۱۸۲ تومان) برای شما هزینه داشته باشد.

چگونه صرفه‌جویی کنیم؟

تلسترا

پیشنهاد می‌کنیم «تلسترا» (Telstra) بخرید. شرکت تلفن «تلسترا» سرویس خوبی ارائه می‌کند و بسته‌های مناسبی برای تلفن و اینترنت به کاربران پیشنهاد می‌کند که تمام استرالیا را پوشش می‌دهد.

آشپزی

خورد و خوراک ارزان نیست. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها این‌ است که خودتان آشپزی کنید.

 

غذا

سفر گروهی

استرالیا کشور وسیع و گرانی است. اگر با دوستان خود سفر کنید، می‌توانید ماشین یا وَن را مشترک کرایه کنید تا هزینه‌ی کمتری صرف شود. یا با استفاده از سایت‌هایی مانند Gumtree و Jayride  با مسافران دیگر همراه شوید.

تور

اگر از تورهای استرالیایی رزرو کنید، با پول کمتری گشت و گذار می‌کنید. شرکت‌هایی مانند  «تریبال تورز» (Tribal Tours) تخفیف خوبی به مسافران خود می‌دهند.

اینترنت رایگان

اینترنت در استرالیا گران است. پیشنهاد می‌کنیم از اینترنت رایگان کتابخانه‌ها و مکان‌هایی مثل مک‌دونالد استفاده کنید.

اقامت رایگان

بسیاری از مسافرخانه‌های استرالیایی در قبال چند ساعت کار در روز، جای خواب می‌دهند. معمولا چنین شرایطی برای یک هفته اقامت ارائه می‌شود.

قطار

سفر با قطار گران است و قیمت بلیت هر مسیر از ۹۴۵ دلار (۲,۸۰۵,۵۶۹ تومان) شروع می‌شود. قطارهای شرکت «ریل استرالیا» (Rail Australia) بین ۶۱۰ تا ۱۰۸۰ دلار ( ۱,۸۱۱,۰۰۲ تا ۳,۲۰۶,۳۶۴ تومان) قیمت دارد و کل شبکه‌ی حمل‌ونقل را پوشش می‌دهد. به‌این ترتیب شما بین ۵۰ تا ۷۰ درصد صرفه‌جویی کرده‌اید. این یکی از بهترین مدل‌های سفر در استرالیا است.

ووفینگ

WWOOFing برنامه‌ای است که اجازه می‌دهد شما در مزرعه‌ کار کنید و درمقابل، اتاق رایگان و صبحانه داشته باشید. معمولا افرادی که در حومه‌ی شهر در مزرعه می‌مانند، دست‌کم یک ماه اقامت دارند. لازم نیست از مزرعه‌داری چیزی بدانید، احتمالن بیشتر اوقات میوه می‌چینید و از منظره‌های قشنگ لذت می‌برید.

از کجا دیدن کنیم؟

«اولورو» (Uluru) یا صخره‌ی «آیرز» (Ayers) شاید فقط یک صخره‌ی ماسه سنگی ۹ کیلومتری باشد، اما شک نکنید از جالب‌ترین جاذبه‌های طبیعی استرالیا است. حتما به‌ترتیبی برنامه‌ریزی کنید که هنگام غروب یا طلوع خورشید آن‌جا باشید تا از تغییر رنگ جذاب آن مبهوت شوید.

 

اولورو

کارتون در جستجوی نمو را یادتان هست؟ با غواصی در کنار «دیواره‌ی بزرگ مرجانی» (Great Barrier Reef)  به‌دنبال نموی خودتان بگردید. این مجموعه صخره‌های مرجانی که در دریای کورال در شرق کوئینزلند واقع شده، یکی از جاهایی است که اصلا نباید دیدنش را از دست بدهید. حتا اگر غواصی نمی‌کنید، می‌توانید قایق‌ سوار شوید و از آن‌همه زیبایی لذت ببرید.

 

دیواره بزرگ مرجانی

 

بزرگترین جزیره‌ی ماسه‌ای دنیا جایی نیست مگر «جزیره فریزر» (Fraser Island) که در سفر به استرالیا خواهید دید. این مکان گردشگری معروف، برای چادر زدن، شنا، دوچرخه‌سواری و تفریح‌های دیگر بسیار مناسب است.

 

جزیره فریزر

 

یک تور سه روزه بهترین راه برای لذت بردن از زیباترین جزیره‌های دنیا یعنی «وایت‌ ساندیز» (Whitsundays) است. این‌جا برای دریانوردی و انواع قایق‌رانی عالی است. ساحل آن تماشایی است و ممکن است به لاک‌پشت دریایی و دلفین هم برخورد کنید. در بعضی از جزیره‌ها ریزورت برای اقامت در نظر گرفته شده است. اگر تا حالا فکر می‌کردید آمازون قدیمی‌ترین جنگل استوایی دنیا است، بد نیست بدانید «دِین تری» (Daintree) از آن‌ هم قدیمی‌تر است. با پیاده‌روی در دین‌تری از دنیای وحشی، آبشار، صخره‌ و کوهستان‌های زیبا دیدن می‌کنید. حتما چند روز برای پیاده‌روی در این جنگل وقت بگذارید.

 

دین تریدین‌تری

 

در سیدنی بگردید و بچرخید. این‌جا بزرگترین شهر استرالیا است که برای سرگرم نگهداشتن شما همه چیز دارد. به «پل بندرگاه سیدنی» (Sydney Harbor bridge) بروید که بازدید از آن حدود سه ساعت زمان می‌برد. تور  بالا رفتن از پل کمی گران است اما توصیه می‌کنیم منظره‌ی تماشایی شهر را از بالای یکی از معروف‌ترین پل‌های دنیا از دست ندهید.

 

پل سیدنیپل بندرگاه سیدنی

 

گشت و گذار و موج‌سواری در ساحل «باندای» (Bondi Beach) خستگی ماه‌ها کار را از تن شما بیرون می‌کند. بندرگاه «دارلینگ» (Darling Harbour) هم از دیگر جاهای تفریحی سیدنی است که در آن از مرکز خرید و بازار تا موزه، آکواریوم، پارک و زمین بازی پیدا می‌شود. از همه‌ی این‌ها که بگذریم، مطمئن هستیم «خانه اپرای سیدنی یا اپرا هاوس» (Opera House) را خودتان در ذهن دارید. این‌جا یکی از برجسته‌ترین آثار معماری قرن بیستم است که به نماد استرالیا تبدیل شده است.

 

خانه اپرا

 

از سیدنی به ملبورن برویم که با یک عالمه کافه و رستوران منتظر شما است. در ملبورن می‌توانید حسابی خستگی را از تن دور کنید، قدم بزنید، کافه‌گردی کنید و از طعم عالی غذاها لذت ببرید. این‌جا پایتخت خورد و خوراک استرالیا است.

 

پل ملبورن

 

خیلی از مسافران استرالیا دیدن پرت را از دست می‌دهند، اما شما این‌کار را نکنید. پرت در ساحل غربی قرار گرفته و کمی گران است. اما خیلی تماشایی است و آخر هفته‌ها آنجا حسابی خوش می‌گذرد.

 

پرت استرالیا

 

بیرون از شهر پرت، خلیج «راکینگهام» (Rockingham Bay) قرار دارد که در آنجا بساط بازی دلفین‌ها و شنا بر پا است. به توریست‌ها ماسک، لوله تنفس زیر آب و لباس شنا می‌دهند تا بتوانند از آب‌های زیبای این خلیج نهایت استفاده را ببرند. یکی از بهترین جاها برای یادگیری موج‌سواری، ساحل طلایی یا «گلد کوست» (Gold Coast) در بیرون شهر بریزبن است. موج‌های عالی، ساحل گسترده و تماشایی و خلاصه همه چیز مهیا است. این منطقه شهربازی و پارک ملی هم دارد.

 

گلد کوست

اگرچه «دیواره‌ی بزرگ مرجانی» (Great Barrier Reef) همه‌ی توجه توریست‌ها را به‌ خود جلب کرده، اگر به‌ دنبال صخره دریایی خلوت‌تر و بکرتری هستید، به تماشای «نینگالو» (Ningaloo Reef) بروید که خلوت و پر از ماهی است. اطراف این صخره که پارک ملی نامگذاری شده، امکان شنا وجود دارد؛ فقط مراقب کوسه‌نهنگ‌ها باشید که شاید دلشان بخواهد همراه شما شنا کنند. تاسمانی یکی از آن مقصدهای خلوت و بکر گردشگری است. شهرهای کوچک، مردمانی مهربان، و مکان‌های تماشایی برای پیاده‌روی، هر توریست ماجراجویی را وسوسه می‌کند. بیرون شهر سیدنی، «بلو مانتنز» (Blue Mountains) انتظار شما را می‌کشد که اگر زحمت رفتن به جنگل استوایی «اوت‌ بک» را بکشید، از دیدن کانگورو، طوطی و پرنده کوکابورا لذت بسیار خواهید برد.

 

اوت بک

هیچ سفری به استرالیا کامل نمی‌شود مگر آن‌که برای دیدن «اوت‌بک» (Outback) وقت بگذارید و به‌تماشای کروکودیل‌ها، دره، دریاچه و بیابان قرمز آن بروید.

 

 

کوالا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *