تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه ازاد سال 95 با آزمون و بدون آزمون برای تمام رشته ها

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاهازاد سال 95 با آزمون و بدون آزمون

 

زمان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد ۹۵

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی زمان تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۵ را اعلام کرد.
طبق گفته دکتر حسین زاده لطفی ، با مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵ از ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۰ تا روز سه‌شنبه ۱۳ مهرماه فقط برای داوطلبانی که در جلسه مصاحبه دکتری رشته خود حضور داشته اند در سایت www.azmoon.org انجام می شود و نتایج تکمیل ظرفیت ئکتری دانشگاه آزاد ۹۵ روز شنبه ۱۷ مهر ۹۵ اعلام می شود.

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 95

برای یک داوطلب کنکور دکتری دانشگاه آزاد قبولی در آزمون دکتری انقدر مهم و حیاتی است که به هیچ وجه از فرصت تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵ نباید بگذرد. حتی کسانی که از رشته محل یا حتی گرایش خود رضایت ندارند هم بهانه مناسبی برای امید به قبولی در یک گزینه بهتر در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد دارند.

تکمیل ظرفیت دکتری آزاد ۹۵

پی اچ دی آزمون تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 95 : چگونگی مصاحبه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

پی اچ دی آزمون تکمیل ظرفیت دکتری آزاد ۹۵

در مرحله قبلی ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد (شهریور ) داوطلبانی که در اعلام نتایج اولیه دکتری دانشگاه آزاد موفق به راهیابی به مرحله مصاحبه نشده بودند و در رشته/محل‌هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده بود برای انجام مصاحبه معرفی شدند. و در مرحله بعدی تکمیل ظرفیت دکتری آزاد (مهر،دی،بهمن) امکان ثبت نام برای کلیه افرادی که در جلسه آزمون دکتری دانشگاه آزاد حاضر بوده اند فراهم گردید و مهلت ثبت نام نیز چندین بار تمدید شد.(لینک خبر)

صبح امروز به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: «بعد از ممیزی اول رشته‌محل‌ها و ارائه کمبودها فراخوان جذب هیات علمی ۹۴-۲ ارائه شد. همچنین با ممیزی دوم نتیجه ممیزی اول نیز اعلام شد و نتایج کل ممیزی‌ها به وزارت علوم ارسال گردید.»
او ادامه داد: «بعد از ممیزی‌ها اصلاح ماموریت و انتقال هیات علمی و جذب و فارغ التحصیل شدن تعدادی از دانشجویان امروز ممکن است برخی رشته محل‌ها استانداردسازی شده و بتوانند دانشجو جذب کنند. بنابراین استان ها می‌توانند درباره این موضوع گزارش دهند و اگر رشته محلی شرایط پذیرش دانشجو را داشت در تکمیل ظرفیت ها یا ترم بهمن اقدام به پذیرش دانشجو کند.»

مصاحبه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵

حسین‌زاده لطفی درباره پذیرش رشته محل‌های دکتری گفت: «خوشبختانه مصاحبه در رشته های دکتری به اندازه کافی انجام شده و بعد از تکمیل ظرفیت نتایج نهایی بلافاصله اعلام می‌شود.»
از گفته دکتر میرزاده این طور برداشت می شود که مصاحبه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵ برگزار نخواهد شد و ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت مختص داوطلبانی است که در آزمون دکتری تخصصی سال ۹۵ شرکت کرده و در جلسه مصاحبه علمی رشته ها حضور داشتند، برای کسب اطلاعاتی در خصوص مصاحبه می توانید ناگفته های مصاحبه دکتری را مطالعه نمایید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

اگر حق شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبانی باشد که در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد شرکت کرده اند. پس با علم به این موضوع و با مشاهده لیست رشته محل های اعلام شده در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد می توانید صرفا به ترتیب علاقه در رشته محل های مورد نظرتان انتخاب رشته کنید. دقت کنید از آنجایی که در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد تعداد انتخاب ها محدود است حتما رشته محل هایی را انتخاب کنید که فاصله نمره کل نهایی ( تراز ) شما با نمره آخرین نفر قبولی در آن رشته محل قابل توجه نباشد. تنها نکته مهم در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵ این است که نتایج قبولی اعلام شده در تکمیل ظرفیت به منزله یک پذیرش جدید است و به معنای از بین رفتن قبولی قبلی نیست، بلکه داوطلب پذیرفته شده مختار است بین این پذیرش و پذیرش اصلی خود هر کدام را که ترجیح داد، انتخاب و در واحد مورد نظر خود ثبت نام کند.

در اطلاعیه های پیشین اعلام شده بود که : “اگر کسی که قبلا در یک رشته محل قبول شده و در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد شرکت کند و بواسطه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در یک رشته محل جدید قبول شود ، قبولی قبلی اش لغو و باطل خواهد شد. بنابراین دقت داشته باشید در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد تنها و تنها انتخاب هایی را وارد کنید که از قبولی فعلی تان بیشتر به آن علاقه داشته باشید.”خوشبختانه این قانون برای امسال صدق نمی کند.

تکلیف رشته محل های بدون مجوز دکتری دانشگاه آزاد

از آنجایی که ممکن است بعضی از رشته محل هایی که در اعلام نتایج شهریور دکتری دانشگاه آزاد ۹۵ نتوانستند مجوز بگیرند در تکمیل ظرفیت موفق به اخذ مجوز شوند بنابراین انتظار داریم در صورت مشاهده لیست رشته محل های بدون مجوز در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵  ، شانس قبولی برای کسانی که دعوت به مصاحبه شده اند بسیار بالاتر رود. حتی این امکان است در تکمیل ظرفیت مهر دکتری دانشگاه آزاد در رشته محل هایی که مجوز کسب کرده اند دیگر مصاحبه برگزار نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *