شرایط تحصیل و بورسیه در سوئیس و معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی آن

شرایطتحصیلدر سوئیس و معرفی دانشگاه ها و مراکز علمی آن

کشور سوئیس از جمله کشورهای بسیار امن در دنیا می باشد و به خاطر شرایط رفاهی بسیار عالی مهاجرت افراد به کشور سوئیس بسیار مشکل است اما موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با همکاری وکیل مهاجرت به سوئیس و از موسسات اعزام دانشجو به سوئیس ، قادر به اخذ ویزای مورد نظر برای شما عزیزان می باشند. ما در مقاله ی پیش رو به توضیحی کلی پیرامون شرایط زندگی و تحصیل در سوییس می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو به سوئیس و تحصیل در سوئیس می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

پایتخت این کشور شهر برن می باشد، زبان این کشور آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی می باشد. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل و در بعد از آن اخذ اقامت سوئیس یکی از روش هایی است که بسیاری افراد ،که قصد اخذ تابعیت سوئیس را دارند ، اقدام می کنند. دانشجویان در این کشور می توانند از مزایای اقامت تحصیلی سوئیس بهره مند شوند. از شهر های مهم کشور سوئیس میتوان به زوریخ ، ژنو ، بازل و لوزان اشاره کرد. واحد پول این کشور فرانک می باشد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس

شرایط تحصیل در سوئیس به این صورت است که با آموزش کودکان در دوران پیش دبستانی و به مدت 1 تا 2 سال شروع می شود. تحصیلات اجباری در کشور سوئیس در هر شهر متغیر است و از 6 تا 8 سالگی شروع شده و 8 تا 9 سال زمان می برد که از این دوران 4 تا 6 سال آن برای دوران دبستان و 3 تا 5 سال آن برای دوران متوسطه می باشد.

تحصیل در سوئیس

تحصیل در مقطع دبیرستان و مدارس سوئیس

بعد از طی این دوران دانش آموزان میتوانند در دبیرستان ، مدارس حرفه ای یا مدارس بازرگانی به تحصیل خود ادامه بدهند. درصورتی که دانش آموز متقاضی ورود به دبیرستان باشد می تواند در رشته ی مورد علاقه خود ادامه تحصیل در سوئیس بدهد که 2 سال زمان می برد و بعد از سپری کردن این 2 سال دانش آموز موفق به اخذ مدرک دیپلم دبیرستان میشود قابل ذکر است که یکی از شرایط ورود به دانشگاه های سوئیس داشتن دیپلم دبیرستان است. دانش آموزانی که داوطلب ادامه تحصیل در مدارس حرفه ای یا بازرگانی می شوند بعد از 2 تا 4 سال و اغلب بدون اینکه وارد دانشگاه شوند میتوانند وارد شغل موردنظرشان بشوند.

در کشور سوئیس 11 دانشگاه دولتی وجود دارد که زبان تحصیل در این دانشگاه ها فرانسوی ، آلمانی یا انگلیسی است.

جهت تحصیل در سوئیس در مدارس ، دانش آموزان خارجی که معدل دیپلم آنها حداقل 14 باشد و تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئیس دارند ، می توانند در امتحان ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و با کسب نمره قبولی در دانشگاه ها مشغول تحصیل شوند یا می توانند دوره پیش دانشگاهی را در دانشگاه فریبورک که به مدت 9 ماه و به زبانهای آلمانی و فرانسوی برگذار میشود شرکت کنند و بعد از اتمام این دوره با موفقیت به ادامه تحصیل در سوئیس بپردازند.

سال تحصیلی در کشور سوئیس جهت اعزام دانشجو به سوئیس ، متشکل از دو نیم سال تابستانی و زمستانی است که هر کدام تقریبا 5 ماه به طول می انجامد. دانشگاه های سوئیس بعد از اتمام هر سال تحصیلی بمدت 2 ماه تعطیل است و دانشجویان میتوانند در این زمان در هفته 20 ساعت مشغول به کار شوند. دانشجویانی که تمایل به یادگیری زبان دارند میتوانند به طور رایگان در دانشگاه اقدام کنند یا در موسسات خصوصی ثبت نام کنند که هزینه یادگیری زبان در هر 4 ماه چیزی حدود 3400 فرانک است.

هزینه ی تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس در هر مقطع چیزی حدود 600 تا 700 فرانک سوئیس می باشد. دانشجویانی که خوابگاه را برای زندگی انتخاب میکنند در ماه مبلغی حدود 1000 فرانک سوئیس را باید پرداخت کنند و کسانی که منازل شخصی اجاره میکنند مبلغی حدود 1200 فرانک سوئیس باید هزینه کنند.. هزینه بیمه تحصیلی و درمانی دانشجویان در ماه مبلغی حدود 80 تا 100 فرانک میباشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس سوئیس

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس و اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس در مقطع لیسانس دارند باید مدرک زبان آلمانی b1 یا b2 را داشته باشند زیرا زبان آموزش در این مقطع تحصیلی آلمانی و فرانسوی است که 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان در این مقطع تحصیلی میتوانند 10 ساعت در هفته را کار کنند که حقوق آنها در هفته بین 120 تا 150 فرانک میباشد. حداقل مبلغی که دانشجویان برای زندگی در سوئیس در هر ماه باید هزینه کنند 1000 فرانک است که بخش قابل توجهی از این هزینه را هزینه مسکن در بر میگیرد. دو شهر زوریخ و ژنو از شهرهای با هزینه های بالا هستند که هزینه زندگی در سوئیس در این دو شهر در هر ماه چیزی حدود 2000 فرانک می باشد.

علاقه مندان ادامه تحصیل در سوئیس مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور سوئیس میتوانند با در دست داشتن کپی و اصل شناسنامه، کپی و اصل پاسپورت، مدرک و ریزنمرات پیش دانشگاهی و دیپلم میتوانند به موسسه توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز مراجعه نمایند تا وکلای مجرب ما شرایط را برای تحصیل شما عزیزان در کشور سوئیس فراهم نمایند.

کسانی که متقاضی اعزام دانشجو به سوئیس هستند می بایست هنگام مراجعه به سفارت سوئیس ، نامه ای در جهت اثبات پشتوانه مالی که برابر با یک سال هزینه زندگی در سوئیس است را به سفارت تحویل دهند. دانشجویانی که تمایل دارند بعد از اتمام تحصیلات خود مشغول به کار تمام وقت در کشور سوئیس شوند باید تسلط کافی به زبان سوئیسی داشته باشند و تحصیلات دانشگاهی خود را با موفقیت به پایان رسانیده باشند تا بتوانند در شغل مناسب مشغول به کار شوند . بعد از آن می توانند تقاضای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در سوئیس را بدهند. بعد از طی این مراحل و سپری شدن چند سال از کار در سوئیس ، شخص میتواند موفق به اخذ اقامت سوئیس شود. لازم به ذکر است که همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر راهنمای شما عزیزان در سپری کردن این مراحل می باشند.

دانشجویانی که خواهان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترای سوئیس هستند میتوانند برای بالا بردن شانس خود جهت گرفتن بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سوئیس ، دوره فوق لیسانس خود را در این کشور به پایان برسانند.

دانشگاه زوریخ سوئیس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس سوئیس

جهت تحصیل در سوئیس ، دوره فوق لیسانس 2 سال به طول می انجامد و زبان تدریس در این مقطع آلمانی انگلیسی و فرانسوی می باشد . متقاضیانی که دانشگاه های انگلیسی زبان را برای ادامه تحصیل در سوئیس انتخاب می کنند ، باید مدرک زبان ایلتس 6 یا 6.5 را داشته باشند. اما برای دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند ، موسسه حقوقی توسعه گران مهر این نوید را میدهد که با برگزاری دوره های فشرده زبان انگلیسی در کمترین زمان ، دانشجویان عزیز را به نتیجه مطلوب می رساند.

دانشجویان در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های دولتی در هر ترم مبلغی حدود 700 فرانک و در دانشگاه های خصوصی حدود 4000 فرانک باید پرداخت نمایند.

دانشجویان مقطع فوق لیسانس می توانند در هفته 20 ساعت کار کنند و چیزی حدود 400 تا 600 فرانک سوییس در هفته حقوق دریافت کنند. که این در آمد به راحتی میتواند به راحتی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را تامین کند.

تحصیل در مقطع دکترا یا PHD سوئیس

جهت تحصیل در سوئیس در مقطع دکتری دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند در ماه مبلغی حدود 2000 فرانک حقوق دریافت می کنند. به همین دلیل متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری سوئیس بسیار زیاد است. البته دانشجویان باید برای اخذ بورسیه به چند نکته توجه نمایند که عبارتند از :

  1. داشتن مدرک زبان ایلتس 6.5
  2. داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های تایید شده و معتبر
  3. داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و غیره
  4. جلب نظر یک استاد مشاور جهت پشتیبانی تز دکترای دانشجو

دانشجویانی که تمامی این شرایط و یا حتی تعدادی از انها را داشته باشند از شانس بالاتری برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس برخوردارند.

دانشگاه های معتبر سوئیس

در زیر به معرفی برخی از دانشگاه های معتبر سوئیس و زبان آموزشی آن ها ، جهت افرادی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند، می پردازیم:

دانشگاه لوگانو به زبان های انگلیسی و آلمانی

دانشگاه ژنو به زبان های فرانسه و انگلیسی

دانشگاه لوزان به زبان فرانسه

دانشگاه زوریخ به زبان های آلمانی و انگلیسی

دانشگاه فناوری لوزان به زبانهای انگلیسی و فرانسوی

دانشگاه فرایبورک به زبان های فرانسوی و آلمانی

دانشگاه های فوق از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا میباشند. البته قابل ذکر است که دانشگاه فناوری لوزان را می توان از برترین دانشگاه ها در دنیا دانست و دانشجویانی که موفق به اخذ پزیرش این دانشگاه می شوند علاوه بر اینکه می توانند به صورت رایگان ثبت نام کنند از کمک هزینه های قابل توجهی نیز بهره مند می شوند.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

به دلیل وجود سازمان های بین المللی در کشور سوئیس پیشنهاد موکلین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر به دانشجویان عزیز، ادامه تحصیل در سوئیس در رشته های روابط بین الملل، حقوق ، مطالعات توسعه و علوم سیاسی می باشد. یکی از اصلی ترین مراکز در کشور سوئیس برای تحصیل و پژوهش در این رشته ها موسسه مطالعات توسعه و بین الملل سوئیس می باشد. همکاران ما به دانشجویانی که در رشته های مختلف فنی و مهندسی مشغول تحصیل هستند پیشنهاد می کنند که شرکت آب سوئیس را که یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه های انتقال تکنولژی و رباتیک است را برای انجام پروژه انتخاب کنند.

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شیراز راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی سوئیس میباشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره کارشناسان موسسه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *