شرایط ادامه تحصیل در مراکز علمی مکزیک همراه با معرفی دانشگاه های برتر

شرایط ادامه تحصيلدر مراکز علمی مکزیک همراه با معرفی دانشگاه های برتر

تحصیل در مکزیک ؛ از نظر جغرافیایی این کشور در شمال آمریکا قرار دارد، این در حالیست که این کشور هم مرز تگزاس، مکزیک جدید، کالیفرنیا و آریزونا می باشد. باید بدانید که کشور مکزیک واقعا یک کشور آمریکای لاتینی می باشد که فرهنگ و مردمان منحصر به فردی را در خود جای داده است. تصاویر کلیشه ای از اسپانیایی ها، نان ساجی و … همگی تاریخ و فرهنگ این کشور را به تصویر می کشند. خرابه های قدیمی بسیار، کلیساهای مستعمره و غذاهای لذیذی در این کشور یافت می شوند از دیگر جاذبه های مکزیک به حساب خواهند آمد. ناگفته نماند که فرهنگ کشور مکزیک با دنیای قدیمی و جهان مدرن در آمیخته است. علاقه مندان تحصیل در این کشور باید مورد گفته شده را به عنوان یک مزیت در نظر بگیرند.

علاوه بر فرهنگ غنی کشور مکزیک، باید بدانید که این کشور خانه 31 میراث فرهنگی UNESCO خواهد بود. یکی از مکان های تاریخی و قدیمی در این کشور ” Chichen Itza ” می باشد، مکانی که به عنوان عجایب هفت گانه جهان در سال 2007 در نظر گرفته شد. دانشجویان بین المللی ممکن است جذب سواحل لاجوردی Baja California شوند، مکانی که پوشیده از کاکتوس و گاوچرانان می باشد و بیابان های شمال را به خود اختصاص داده است. به علاوه مناطق شهری بسیار پیشرفته در مناطقی نظیر : Tijuana و Cancun مشاهده خواهد شد. ناگفته نماند که ملت بوروکراتیک به رخ دادن هر چیز در زمان معین شده معتقدند. این درحالیست که کشور مکزیک فعالیت های بسیاری در خصوص توسعه هنر و مناظر فرهنگی انجام داده است. از دیگر جاذبه های کشور مکزیک مواردی نظیر : موسیقی های بسیار زیبا که موسیقی سنتی گروهی مکزیکی ها و موسیقی Mariachi را در بر می گیرد خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که دومین کشور بزرگ اقتصادی پس از بزریل، مکزیک خواهد بود، این در حالیست که این کشور در گروه کشورهای TIMBI ( ترکیه، هند، برزیل و اندونزی ) قرار گرفته است، کشورهایی که در راستای ملت BRICS ( کشور هایی که رشد اقتصادی بالایی دارند ) حرکت می نمایند. ناگفته نماند که رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی در مکزیک، موجب تقویت سیستم آموزش عالی در این کشور شده است. چرا که این کشور را به بهترین مکان برای تحصیل و زندگی تبدیل کرده است. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مکزیک جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نیست.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز با داشتن وکلای مجرب میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در این کشور از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای متقاضیان تحصیل در مکزیک کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به مکزیک به صورت تضمینی و مشاوره رایگان تلفنی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک

بسیاری افراد جهت مهاجرت به مکزیک معمولا از طریق تحصیل در مکزیک اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در مکزیک نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی مکزیک میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به مکزیک می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در مکزیک و سرمایه گذاری در مکزیک نیز وجود دارند. تابعیت مکزیک از طریق تولد فرزند در مکزیک از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

دانشگاه ملی Autonoma de Mexico ( UNAM )

باید بدانید که دانشگاه ملی Autonoma de Mexico ( UNAM ) در رتبه بالاترین موسسات آموزشی قرار دارد چرا که این دانشگاه رتبه 175 جهانی و 6 آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی Autonoma de Mexico دانشگاهی دولتی می باشد که حدود 300000 دانشجو را در خود جای داده است، دانشجویانی که در حال حاضر در مکزیکوسیتی و اطراف آن قرار دارند. ناگفته نماند که تعداد 28000 از این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می باشند. تحصیل در مکزیک ،به دلیل رنکینگ مناسب، در این دانشگاه توصیه می شود.

در سال 2007 دانشگاه اصلی Autonma de Mexico ساخته شد. دانشگاهی که با همکاری معماران و طراحان در سال 1949 و 1952 ساخته شد. این دانشگاه در حال حاضر یکی از سی و یکمین اماکن میراث فرهنگی در UNESCO خواهد بود. این محوطه دانشگاهی با عناصر مدرن در قرن 21 و عناصر فرهنگی قدیمی مکزیک در آمیخته است. این دانشگاه بدلیل استواری در مقابل انقلاب های موجود در سال های 20-1910 و ارتقای سطح آموزشی از سوی سازمان UNESCO مورد تحسین و تمجید قرار گرفت.

این در حالیست که در سال 2015 این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های QS و 500 دانشگاه برتر جهان از نظر مطرح کردن گرایش های هنر، طراحی، تاریخ، باستان شناسی، حقوق و قانون، فلسفه و روانشناسی قرار گرفت. به علاوه این دانشگاه رتبه 24 جهانی را از نظر مطرح کردن این علوم در آینده دریافت خواهد کرد.

تحصیل در مکزیک

موسسه فناوری de Monterrey

این دانشگاه در جایگاه 27 جهانی از نظر رشد بین المللی در سال جاری قرار گرفت. موسسه فناوری de Monterrey موسسه ای خصوصی می باشد که در حال حاضر در رتبه 253 جهانی و 9 آمریکای لاتین قرار دارد. در حال حاضر جمعیت این موسسه حدود 90000 دانشجو خواهد بود، موسسه ای که به 31 محوطه دانشگاهی در کشور مکزیک تقسیم شده است. ساختمان اصلی دانشگاه de Monterey در خود Monterey قرار دارد، شهری که بیش ترین درآمد را هر ساله از نظر فعالیت های صنعتی و تجاری وارد این کشور می کند.

موسسه فناوری de monterrey شرکت در دوره ها و کلاس هایی که به زبان انگلیسی می باشد را به افراد پیشنهاد می کند. این دوره ها برای دانشجویانی که برای یک ترم یا یک سال در خارج از کشور تحصیل می کنند موثر می باشد.

موسسه پلی تکنیک ملی ( IPN )

همانند دانشگاه ملی Autonoma de Mexcio، موسسه پلی تکنیک ملی ( IPN ) دانشگاهی بسیار بزرگ و دولتی می باشد که در حال حاضر 16600 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه رتبه 35 در آمریکای لاتین و 600-551 جهانی را به خود اختصاص داده است. محوطه اصلی موسسه پلی تکنیک ملی در دو کیلومتری شمال مکزیکوسیتی واقع شده است. ناگفته نماند که از دیگر دلایل شهرت دانشگاه پلی تکنیک ملی ( IPN ) بدلیل مطرح کردن علوم رایانه ای، مهندسی و فیزیک خواهد بود.

دیگر دانشگاه های موجود در مکزیک

از نظر منطقه ای باید بدانید که برترین دانشگاه های آمریکای لاتین در کشور مکزیک قرار دارند. این درحالیست که 50 تا از دانشگاه های مکزیک در رتبه بندی دانشگاه های QS و آمریکای لاتین قرار دارند. بدین معنا که دانشگاه های این کشور در رتبه 300 برترین دانشگاه ها از نظر منطقه ای می باشند. در مقیاس بین المللی، تنها 13 دانشگاه مکزیک در رتبه QS جهانی قرار دارد. علاوه بر فهرست های ذکر شده در فوق از دیگر دانشگاه های برتر این کشور می توان به دانشگاه Iberoamericana ( رتبه 600-551 جهانی و 22 آمریکای لاتین )، دانشگاه de Guadalajara ( رتبه 650 -651 جهانی، 42 آمریکای لاتین )، موسسه فناوری Autonoma del Estado de Mexico ( رتبه 700-651 جهانی و 59 آمریکای لاتین ) و دانشگاه Autonoma Metropolitan ( رتبه 701 جهانی و 33 آمریکای لاتین ) نیز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *