شرایط تحصیل رایگان در مراکز عالی لهستان همراه با برآورد هزینه های زندگی

شرایط تحصیل رایگان در مراکز عالی لهستان همراه با برآورد هزینه های زندگی

images-jpg%d8%ae%d9%87%d8%aa

تحصیلدر کشور لهستان

جهت ورود به اتحادیه اروپا میتوان از شیوه ی کشور لهستان اقدام نمود که به صورت دریافت ویزای تحصیلی می باشد. چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان را دارید می توانید بوسیله ی موسسه حقوقی نوباوران برای این امر اقدام نمائید. وکلای ما با تجربه چندین ساله خود در امر اعزام دانشجویان به دانشگاه های اتحادیه اروپا شما را برای ورود به دانشگاه های کشور لهستان یاری می نمایند.

۱۱ دانشگاه کشور لهستان توسط وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران مورد تائید می باشد.

دانشگاه های کشور لهستان به ۲ دسته تقسیم می شوند:

۱-   دانشگاه های عمومی

۲-   دانشگاه های خصوصی

هزینه تحصیل در کشور لهستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور لهستان درهر ترم  بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو می باشد.در دانشگاه های عمومی کشور لهستان نیز هزینه تحصیل در هر ترم ۲۰۰۰ یورو می باشد.تحصیل در رشته های مهندسی بیشتر به زبان انگلیسی می باشد.

کشورلهستان این امکان را به اشخاصی که دارای مدرک زبان انگلیسی نیستند میدهد که قادر هستند به مدت یک سال در کشور لهستان زبان انگلیسی را آموزش ببینند. هزینه هر ترم کالج زبان در کشور لهستان ۵۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در مقع لیسانس در کشور لهستان(وکیل مهاجرت به کشور لهستان-اخذ ویزای تحصیلی لهستان)

اشخاصی که دارای مدرک دیپلم هستند ومایل هستند در مقطع لیسانس در کشور لهستان تحصیل نمایند، میتوانند با ما تماس حاصل نمایند تا وکلای ما از بهترین دانشگاه های کشور لهستان پذیرش گرفته و راه ورود به اتحادیه اروپا را هموار کنند. دوره لیسانس در کشور لهستان ۳ تا ۳٫۵ سال است. دانشگاه های کشور لهستان درهر سال ۲ بار پذیرش  تحصیلی دارند:

۱-   اول اکتبر

۲-   ۲۵ فوریه

 تحصیل در مقطع فوق لیسانس( وکیل مهاجرت به کشور لهستان – اخذ ویزای تحصیلی لهستان )

شما می توانید در کشور لهستان درکلیه ی مقاطع تحصیل کنید. کسانی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند و تمایل به  تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان را دارند میتوانند جهت اخذ پذیرش و ویزا از مشاورین و وکلای ما مشاوره دریافت کنند. مشاورین ما ،شما را با افتخار در این خصوص یاری می نمایند.مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان ۲ سال است و نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نمی باشد، دولت لهستان به شما اجازه میدهد زبان انگلیسی را بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کشورش در کالج های کشور لهستان آموزش دیده و پس از آن وارد دانشگاه شوید.

تحصیل در مقطع دکترای کشور لهستان

کشور لهستان همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا ، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان،شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور در این کشور فراهم آورده است.بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور لهستان به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند،صورت می پذیرد.تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور لهستان می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطعفوق لیسانس کشور لهستان می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.با توجه به این نکته که کشور لهستان برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند،حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند ، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور لهستان در پیش دارند.

در جهت اخذ بورسیه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور لهستان فرد متقاضی می بایست پارامترهای ذیل را احراز نماید:

۱)در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

۲)اخد مدرک دال بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)

۳)جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی نماید.

۴)داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …

۵)داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

  • زبان تدریس در لهستان

بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه میشوند  . موسسه نوباوران با توجه به تعداد زیاد پرونده های ارسالی به سفارت لهستان و سابقه بسیار طولانی وکلای این موسسه در امر پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی کشور لهستان ، طول دوره ی یادگیری زبان لهستانی برای افراد مبتدی حدودا ۷ تا ۱۰ ماه تخمین میزند .

  • حق کار در لهستان

دانشجویان مقطع دکترا کشور لهستان مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۴ تا ۸ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

  • هزینه های زندگی در لهستان

هستان یکی از کشورهایی است که کمترین هزینه را در اروپا دارا می باشد  . هزینه های زندگی در لهستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۳۰۰  تا ۴۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ،  رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور لهستان می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *