تحصیل در مراکز علمی دانمارک همراه با راهنما قبولی شرایط پذیرش

تحصیل در مراکز علمی دانمارک همراه با راهنما قبولی شرایط پذیرش

index-jpg%d8%aa%d8%aa%d8%aa%d8%aa%d8%aa%d8%aa

گزینه های تحصیلی

موسسات آموزش عالی دانمارک طیف وسیعی از فرصت ها را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. تمامی برنامه های آموزشی از کیفیت عالی برخوردار بوده و اعتبار بین المللی دارند. بیش از پانصد برنامه آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برای ورود باید شرائط آکادمیک و زبان برآورده شوند. گزینه های  مهم تحصیلی عبارتند از:

1.دوره کارشناسی

مدرک کارشناسی دانشگاه بعد از تکمیل یک دوره سه ساله دوره کارشناسی اعطاء می گردد که معمولا به یک یا دو موضوع اختصاص دارد. تدریس بر پایه تحقیق است و علاوه بر مبانی آکادمیک دانشجو را با دانش تخصصی نیز آشنا می سازد. در مراحل پایانی دوره دانشجویان یک پروژه نهائی ارائه می دهند. این مدرک زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی (فوق لیسانس) را  فراهم می سازد.

2.کارشناسی ارشد (مستر)

دوره کاندیداتوس یا کارشناسی ارشد یک دوره دو ساله مبتنی بر تحقیق است. این دوره به دانشجویان دانش نظری ارائه داده و زمینه کاربرد عملی این دانش را نیز فراهم می نماید. این دوره شامل یک پایان نامه یا در بعضی از درس ها یک پروژه عملی می باشد. طیف وسیعی از رشته ها ارائه می شود تا نیاز یک جامعه دانش محور و جهانی را برآورده سازد.

 

3.دروه های دکتری

به دوره های دکتری در دانمارک بورسیه کامل تعلق می  گیرد. بعبارت دیگر متقاضی حقوق دریافت داشته و شهریه ای هم  پرداخت نمی کند. بعضی از دوره های دکتری با همکاری بین دانشگاه ها و شرکت های خصوصی برگزار می شود.موقعیت های دکتری دانشگاه های دانمارک بشرح زیر است. توجه داشته باشید که پست خالی، تشریفات برای پذیرش و مهلت تقاضا برای هر دانشگاه متفاوت می باشد.

دانشگاه آلبورگ

دانشکده ها: مهندسی و علوم، علوم انسانی، علوم اجتماعی

دانشگاه آرهوس

دانشکده های: علوم انسانی، علوم بهداشت، علوم، علوم اجتماعی، الهیات، علوم  کشاورزی، موسسه تحقیق محیط زیست، مدرسه بازرگانی، مدرسه آموزش

مدرسه بازرگانی کپنهاگ

دانشکده ها: مدیرست بازرگانی، زبان های مدرن

دانشگاه آی تی کپنهاگ

فناوری و رسانه

دانشگاه روسکیلده

دانشکده ها: علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی

دانشگاه فنی دانمارک

دانشکده ها: مهندسی، شیمی، محیط زیست، ریاضیات، فناوری نانو، فضا، بیولوژی سیستم

دانشگاه کپنهاگ

دانشکده ها: علوم بهداشت، علوم انسانی، حقوق، علوم، علوم اجتماعی، الهیات، علوم داروسازی، علوم زیستی

دانشگاه جنوب دانمارک

دانشکده ها: علوم بهداشت، علوم  انسانی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی

آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا، مدرسه آرشیتکت

موسسات: فرهنگ ساختمان، فناوری، برنامه ریزی، طراحی و ارتباطات

 

شرائط لازم برای پذیرش

در دانمارک هر موسسه بطور مستقل پذیرش خود را انجام می دهد و شرائط لازم برای پذیرش برای هر رشته تحصیلی و برنامه درسی متفاوت است. لازم است به نکات زیر درباره چگونگی و تاریخ ارسال تقاضای پذیرش توجه داشته باشید:

1.ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضی

شهروندان غیردانمارکی که امتحان ورودی دانمارک را نمی دهند در صورتی شرائط ورود به دانشگاه ها را برآورده می کنند که مدارک آنها همسطح مدارک ورودی دانمارک تشخیص داده شوند. برای پیش ارزیابی مدارک خود به سایت http://en.iu.dk/recognition  رجوع کنید. این  پیش ارزیابی مختصرا معادل دانمارکی مدارک شما را تعیین می کند و شانس پذیرش شما را بهبود می بخشد. اما هر موسسه خود مسئول پذیرش نهائی است. موسسات دانمارکی از شما نسخه های تائید شده مدارک تحصیلی را درخواست خواهند نمود. نسخه های مدارک ارائه شده باید با مهر اصلی و امضاء بوده و یا دو نفر غیر فامیل صاحب مدارک باید پشت صفحات مدارک را با  ذکر نام، آدرس و تاریخ تولد امضاء کنند. بعضی از موسسات مایلند مدارک را مستقیما از موسسات صادر کننده دریافت دارند که این امر ممکن است چند ماهی طول بکشد، لذا این آمادگی را داشته باشید تا در وقت مناسب اقدام نمائید.  اطلاعات بیشتر درباره مدارک ورودی، امتحانات اضافی، و احتمال انتقال کردیت (نمرات) از دفتر پذیرش موسسات قابل دریافت می باشد.

شرائط عمومی برای پذیرش

الف ) شرائط  زبان  انگلیسی

تمامی برنامه های آموزشی عالی دانمارک نیاز به یک سطح استاندارد انگلیسی دارند. متقاضیان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به انگلیسی تدریس می شوند باید حداقل مهارت دانش انگلیسی در سطح English B مقطع دبیرستانی دانمارک (gymnasium) را به اثبات برسانند. بعضی از برنامه ها نیاز به انگلیسی یک سطح بالاتر یعنی English A دارند. برای  اثبات مهارت انگلیسی اغلب تست های زبان انگلیسی  TOEFL, IELTS  و  Cambridge ESOL examinations (CAE) بکار گرفته می شوند.

ب ) شهریه

تحصیلات عالی در دانمارک برای دانشجویان از کشورهای EU/EEA و دانشجویان برنامه تبادل دانشجو و شهروندان کشور سویس مجانی می باشد. دانشجویانی که دارای اقامت دائم، اقامت موقت قابل ارتقاء به اقامت دائم بوده و یا اولیاء آنها با وجود اینکه از کشورهای غیر EU/EEA بوده اما در دانمارک مشغول کار باشند، نیز شهریه پرداخت نمی کنند. سایر دانشجویان باید شهریه پرداخت کنند. میزان شهریه سالانه برای دوره های تمام وقت بین 45000 تا 120000 کرون دانمارک (8000 – 12000 دلار آمریکا) متغیر است. حتما از موسسه مورد نظر خود سؤال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *